گیرا و جذاب مثل المان های جشن غدیر خیابان ولیعصر

در هنگامه عید غدیر و در جشن و شادمانی این روز در پایتخت، المانی زیبا که منظومه بی کلام بود از حس و حال آیین دینی غدیر چشم ها را در خیابان ولیعصر به خود جلب کرد.

4

در نگاه اول، این اثر بدیع با طرحی مجذوب کننده و گیرا، بیننده را وادار به تصور آن روز خاص و تداعی این اتفاق بزرگ و تاریخی دینی می کند حال آنکه نه فضای چندانی اشغال کرده و نه صوتی از آن منتشر می شود که جنبه تکراری و خسته کننده داشته باشد. یک المان ناطق در حالیکه به زبان سکوت هنر سخن می گوید؛ رهگذران را به مشاهده خود فرا می خواند.

1

6

این اثر که با نمایش ضریح حرم امیر المومنین(ع) و همچنین واقعه غدیر طراحی و اجرا شد، از همان المان هایی است که نمونه هایش را به ندرت در ایران می یابیم حال آنکه می تواند در تمامی میادین اصلی شهرها و با بیانی هوشیارانه و هنرمندانه از تاریخ و سنن و ویژگی های منطقه و کشور، نقش پررنگی را هم در جاذبه آفرینی شهری و هم معنابخشی به مفاهیمی که دارای ارزش های مذهبی و فرهنگی هستند، ایفا کند.

8

7

امیدواریم المان های شهری و محیطی با چنین درصدی از اثربخشی که هویتی را روایت می کنند، در سطح شهر و منطقه به وفور دیده می شود تا هم جلوه های بصری اش دیدنی باشد و هم مفاهیمی که مد نظر است، مدبرانه با یک سازه مطلوب منتقل شود.

2