خسارات سیل در سیستان و بلوچستان از زبان مدیرکل ستاد بحران

علیرضا شهرکی امشب در زاهدان به تشریح آخرین وضعیت خسارت‌های بارندگی در ۲۱ شهرستان سیستان و بلوچستان سیلزده پرداخت.

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: در حوزه شهرستان گلشن، محور کلگان به جالق و جالق به سراوان هم اکنون مسدود است.

این مسؤول ادامه داد: منطقه ایرانشهر امروز بارندگی شدید داشتیم به طوریکه باعث آبگرفتگی و سیلاب در معابر شده است، در حوزه شهرستان نیکشهر و سرباز هم در حال حاضر بارندگی داریم اما محورهای اصلی باز است و مشکل خاصی در این مناطق نداریم.

وی بیان کرد: روستای ناهوک در محدود شهرستان سراوان نیز امروز بارندگی شدید داشتیم که منجر به آبگرفتگی منازل روستایی شده و امدادگران در حال امدادرسانی هستند.

خسارات سیل در سیستان و بلوچستان از زبان مدیرکل ستاد بحران

شهرکی گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها از شروع بارندگی‌ها در چند روز اخیر تا ظهر امروز، در حوزه شهری و روستایی ۴۰ خانه تخریب و ۳۰۰ خانه نیاز به بازسازی و تعمیرات دارد.

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۱۰۰ روستا هم اکنون متاثر از سیلاب و آبگرفتگی هستند، افزود: در مجموع از ۲۶ شهرستان استان ۲۱ شهرستان درگیر باران و سیلاب هستند و قطعا روستاها و معابرشان تحت شعاع بارندگی قرار گرفته است.

وی تعداد تلفات جانی ناشی از بارندگی‌ها در سیستان و بلوچستان را نیز ۵ نفر عنوان کرد و گفت: هیچ مفقودی در جریان بارندگی‌‌ و سیلاب این چند روز نداریم.