قیمت داروها باید کنترل شود

اصغر سلیمی، نماینده سمیرم در مجلس یازدهم ، در خصوص اجرای طرح «دارویار» که چند صباحی است از سوی وزارت بهداشت و درمان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: طرح «دارویار» فعلاً در مراحل اولیه خود به سر می‌برد و گذشت زمان، خروجی آن را بر همگان روشن خواهد کرد.

وی افزود: طرح «دارویار» به نظر بتواند رضایت مردم را جلب کند و من به آینده آن خوشبین هستم. از آن‌جایی که شاهد تورم فزاینده‌ای در کشور هستیم و تهیه و قیمت دارو هم، همیشه برای مردم مهم بوده است، اجرای اصولی این طرح، یعنی رفع چالشی که مدت‌ها مردم را آزار می‌داد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: باید کاری کرد که تورم، بیشتر از این، مردم را گرفتار نکند. ثبات قیمت‌ها، مطالبه جامعه است. در حوزه دارو هم، مردم خواهان این هستند که مرتب با افزایش قیمت‌ها روبرو نشوند. اینکه قیمت دارو کنترل شود و دولت با کمک‌هایش به این بخش، چتر حمایتی بیمه‌ها را گسترده‌تر کند، می‌تواند یک کار بزرگ و ماندنی باشد که امیدوارم در ماه‌های آتی بتوانیم از این طرح به نیکی یاد کنیم.

سلیمی اظهار داشت: یکی از کارهای مهمی که باید صورت بگیرد این است که مردم را تا جایی که می‌شود از خرید خودسرانه دارو، منع کنیم. یعنی افراد نیازمند به دارو به دکتر مراجعه تا با دریافت نسخه پزشک، دارو ارزان‌قیمت را تهیه کنند. در این روش، می‌توان کنترل درست‌تری بر میزان داروی موردنیاز مردم داشت.

قیمت داروها باید کنترل شود

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح «دارویار» می‌تواند در دو بخش به طور خاص، ارزشش ثابت شود. اول، جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد در تهیه ماده اولیه و گران‌فروشی و دوم، حمایت از تولیدکنندگان. یعنی تورم باعث نشود که کار آن‌ها کُند و دارو در کشور کمیاب شود، زیرا ایران در سال‌های اخیر در حوزه دارو و خودکفایی به موفقیت‌های قابل ملاحظه‌ای رسیده است.