داروی ضدآلرژی در کاهش ریسک مرگ‌های کرونایی موثر است

آنچه در حال حاضر همه در جهان می‌خواهند، پایان پاندمی کووید ۱۹ است. اما با توجه به افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر‌های جدید مرتبط با این بیماری در بسیاری از کشورها، بعید است به این زودی اتفاق بیفتد. شواهد موجود نشان می‌دهد که واکسیناسیون علیه این بیماری بهترین راه برای جلوگیری از بیماری شدید و بستری شدن در بیمارستان است.

در همین حال، محققان همچنین در حال ارائه راهبرد‌های درمانی جدید برای بهبود بقای بیماران کووید ۱۹ هستند. به عنوان مثال، یک کارآزمایی بالینی انجام شده در سیستم بهداشتی دانشگاه ویرجینیا نشان داده است که داروی ضد آلرژی dupilumab که برای درمان آسم، اگزما و التهاب مزمن سینوس استفاده می‌شود، می‌تواند خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ را کاهش دهد. این دارو به طور گسترده با نام تجاری Dupixent در دسترس است.

در این کارآزمایی تصادفی، ۹۰ درصد از بیمارانی که آنتی بادی مونوکلونال (dupilumab) دریافت کردند در مقایسه با ۷۶.۲ درصد از بیمارانی که دارونما دریافت کردند، در طول ۶۰ روز زنده بودند. همچنین تعداد کمتری از بیماران دریافت کننده دوپیلوماب در مقایسه با گروه دارونما به مراقبت‌های ویژه نیاز داشتند.

محققان امیدوارند که این داروی ضد آلرژی بتواند درمانی امیدوارکننده برای کووید ۱۹ باشد و به کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری کمک کند.

داروی ضدآلرژی در کاهش ریسک مرگ‌های کرونایی موثر است

به گفته محققان، خطر نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی در بیماران کرونایی که میزان بالای اینترلوکین -۱۳ در خون خود دارند، به طور قابل توجهی بیشتر است. اینترلوکین ۱۳ پروتئینی است که به عنوان محرک التهاب در بدن شناخته شده است. آن‌ها دریافتند که دوپیلوماب می‌تواند پاسخ ایمنی بدن به کووید ۱۹ را با مسدود کردن اثرات IL-۱۳ بهبود بخشد.