فعالیت ۲۰ اتوبوس مدرسه از ابتدای مهر در تهران

بهرام نکاحی در این باره گفت: سرویس مدرسه و استفاده دانش آموزان از سرویس عمومی مدرسه از راه حل‌های کاهش ترافیک است که امید می‌رود در اجرای طرح اتوبوس مدرسه عزم و اراده‌ جدی باشد.

وی افزود: به منظور اجرای این طرح برای اولین بار و به صورت آزمایشی در تهران تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان اتوبوسرانی مناسب سازی می‌شود و از ابتدای مهر اجرا خواهد شد.

نکاحی تصریح کرد: شهرداری تهران برای کاهش ترافیک ناشی از بازگشایی مدارس در ابتدای مهر ماه در خطوطی که به مراکز آموزشی ختم می‌شود و افزایش سفر خواهد داشت، افزایش ظرفیت اعمال می‌کند.

به گفته وی، شرایط موجود ناوگان حمل و نقل عمومی تنها یک سوم نیاز واقعی شهر تهران را تامین می‌کند و دو سوم کسری در ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اظهار داشت: عمر اتوبوس‌های موجود در تهران بالای ۱۰ سال بوده و این کمبود اتوبوس متاثر از بی توجهی و عدم برنامه‌ریزی در ۱۲ تا ۱۳ سال گذشته است که شهرداری تلاش دارد علاوه بر جبران این کمبود، وضعیت موجود را نیز حفظ کند.

نکاحی در ادامه سخنان خود در یک برنامه رادیویی با اشاره به خرید ۱۵۰ دستگاه اتوبوس تولید داخل توسط وزارت کشور گفت: ۲۰ درصد هزینه خرید این اتوبوس‌ها را شهرداری و ۸۰ درصد را وزارت کشور پرداخت می‌کند و تا ابتدای مهرماه وارد چرخه حمل و نقل عمومی شهر می‌شود.

فعالیت ۲۰ اتوبوس مدرسه از ابتدای مهر در تهران

وی ادامه داد: همچنین تا زمان بازگشایی مدارس در ابتدای مهرماه ۵۵۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل و نقل تهران بازسازی و نوسازی و به چرخه بازگردانده می‌شوند.