ظرفیت پارکینگ‌های شهر‌های مرزی تکمیل است

سردار حسین اشتری به تشریح آخرین وضعیت تردد در مرز‌ها و اقدامات پلیس‌های تخصصی در راستای ارائه خدمت رسانی و تسهیل در تردد زائران پرداخت و گفت: بیشترین ازدحام در مرز‌های شلمچه ومهران است و احتمال بسته شدن کامل مرز‌ها نیز وجود دارد؛ با رایزنی‌هایی که با کشور عراق انجام شده توانستیم تعداد زیادی را از مرز خارج کنیم، در شرایط فعلی مرز‌ها گنجایش و ظرفیت پذیرش زائران جدید را ندارد.

وی بیان کرد: در تلاشیم زائرانی که در پایانه‌های مرزی هستند و امکان بازگشت برای آن‌ها وجود ندارد، پذیرش شوند؛ در واقع حدود ۴۰ درصد از زائران عزیزی که در شهر‌های مرزی حضور داشتند، از مرز عبور کرده و به عتبات عالیات اعزام شده اند.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید براینکه سلامت و کرامت زائران برای پلیس بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: از ابتدای ماه صفر تا به امروز حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مرز خارج و به عتبات عالیات اعزام شده اند و حدود ۵۰۰ هزار نفر نیز از عتبات به کشور بازگشته اند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: برابر ابلاغ ستاد اربعین وزارت کشور مبنی بر عدم تردد در مرز‌ها با توجه به شرایط فعلی، امیدواریم مردم عزیز نیز در این موقعیت با ما همکاری لازم را داشته باشند؛ مرز‌ها در ساعاتی باز هستند و تعدادی از زائران بیت ۴۸ تا ۷۲ ساعت در انتظار خروج از مرز‌ها هستند بنابراین از زائران محترم تقاضا داریم به مرز‌ها مراجعه نکنند.

ظرفیت پارکینگ‌های شهر‌های مرزی تکمیل است

وی با تاکید بر اینکه اجازه ورود به شهر‌های مرزی فقط به اتوبوس‌ها و خودرو‌های عمومی داده می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت پارکینگ‌ها تکمیل است به طوری که زمین‌های کشاورزی نیز تبدیل به پارکینگ شده است؛ از همه این عزیزان می‌خواهیم باصبر و همکاری با پلیس اجازه بدهند تردد‌ها تسهیل شود تا شاهد اتفاقی در مرز‌ها نباشیم.