ازدحام زیادی در مرز چذابه وجود ندارد

محمدامین توکلی زاده، در حاشیه بازدید از مرز چذابه با بیان اینکه هشت سرویس بهداشتی ۲۰ چشمه در این مرز مستقر شده است، اظهار کرد: برای همه مأموریت‌های تعریف شده در مرز چذابه، نیرو‌ها مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: با ۱۳۰ نفر از نیرو‌های بومی این منطقه محروم قرارداد بسته شده تا به جای اینکه نیرو‌ها از تهران عازم چذابه شوند، از نیرو‌های محلی شهرداری منطقه استفاده شود. مدیریت این ۱۳۰ نفر با ۱۵ نفر ناظر تهرانی است تا کار نظافت مرز شلمچه را انجام دهند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: سازمان آتش نشانی با تعدادی ماشین آلات و تجهیزات در منطقه حضور دارد.

وی تاکید کرد: در حوزه پذیرایی، تدارکات مناسبی صورت گرفته است که در اختیار موکب‌های دیگر نیز می‌گذارند. نیرو‌های منطقه ۳ شهرداری تهران مقداری مواد غذایی از خیران منطقه جمع‌آوری کرده‌اند و در میان مواکب مرز چذابه توزیع می‌کنند تا موکب داران بین زائران تقسیم کنند.

رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران گفت: نیرو‌ها باید آماده بازگشت موج زائران از عراق باشند. بیش از دو میلیون زائری که عازم عراق شده‌اند، به تدریج در حال بازگشت هستند.

توکلی زاده بیان کرد: طی بازدیدی که از مرز چذابه داشتم، ترافیک و ازدحامی وجود نداشت و این مرز معطلی اندکی دارد. البته مواکب خوبی برای پذیرایی از زائران در این مرز برپا هستند.

وی ضمن اشاره به گرمای هوا در ایران و عراق، گفت: امکانات سرمایشی در این طرف مرز و عراق محدود است. سفر‌ها در ساعات عصر به بعد بیشتر مناسب زائران است.

ازدحام زیادی در مرز چذابه وجود ندارد

رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران یادآوری کرد: مقرر شده محموله کامل‌تری از مواد غذایی برای بازگشت زائران به مرز چذابه رسانده شود.