زائران اربعین در برگشت با علائم سرماخوردگی به کادر درمان مراجعه کنند

سخنگوی اورژانس کشور تاکید کرد: زائرانی که با علائم سرماخوردگی، اسهال و سرفه روبه‌رو هستند؛ حتما در هنگام بازگشت به کشور در پایانه‌های مرزی علائم خود را به کادر درمان مستقر در آن جا اعلام کنند.

مجتبی خالدی، با بیان این که یکی از مشکلات اصلی زائران در راهپیمایی اربعین امسال موضوع گرمازدگی است، افزود: در این راستا صد تخت بستری در نقطه مرزی مهران در نظر گرفته شده اند و اگر زائران در هنگام بازگشت با علائم سرگیجه، سردرد و یا علائمی همچون سرماخوردگی، اسهال و سرفه مواجه بودند؛ حتماً به اولین تیم مراقبتی و بهداشتی که در مرز‌ها مستقر هستند، مراجعه کنند و علائم خود را اعلام کنند تا دستورات لازم پزشکی به آن‌ها داده شود.

وی با بیان این که در مراکز درمانی مستقر در مرز‌ها پزشک و کادر درمان به اندازه کافی وجود دارد، گفت: بیمارانی که علائم سرماخوردگی دارند در هنگام مراجعه به محل سکونت خود حتما از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند، از روبوسی خودداری کنند و در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنند تا دستورات لازم را دریافت کنند.

زائران اربعین در برگشت با علائم سرماخوردگی به کادر درمان مراجعه کنند

سخنگوی اورژانس تصریح کرد: نگرانی خاصی عمدتاً از بابت این سرماخوردگی‌ها وجود ندارد؛ چرا که این موضوع به خاطر قرار گرفتن زائران در هوای گرم و سرد ایجاد شده است. زائران در هوای گرم پیاده روی می‌کنند و وقتی برای استراحت وارد موکب‌ها می‌شوند در معرض هوای سرد قرار می‌گیرند و این باعث سرماخوردگی می‌شود.