اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدارس

مهرالله رخشانی‌ مهر گفت: امیدواریم با هماهنگی بیشتر و رفع مسائل جزئی مهر امسال را بعد از دو سال وقفه با شکوه هرچه بیشتر آغاز کنیم.

رخشانی‌مهر بیان کرد:در دستورکار قرار دادن چند موضوع و نصفه کاره رها کردن آن‌ها مطلوب نیست. از این رو تلاش داریم با برنامه ‎ریزی و اولویت ‎بندی یک به یک مسائل موجود را حل و فصل کرده و به نتیجه برسانیم که نمونه‎‌های آن جمع ‎آوری مدارس خشت و گلی و حذف بخاری‌های نفتی از عرصه فضا‌های آموزشی کشور است.

او با اشاره به این که در یک سال منتهی به مهر ۱۴۰۱، ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرف مدرسه سازی شده است، افزود: بعضی از اقدامات انجام شده به نوعی در تاریخ نوسازی مدارس بی‎ سابقه بوده اند که از جمله آن اختصاص۲۰۰۰ میلیارد تومان به خرید تجهیزات مدارس شامل تجهیزات آموزشی و کارگاهی هنرستان‌ها است.

او ادامه داد: ۹۰۰ میلیارد تومان نیز در موضوع قیر جذب داشتیم که اقدامات بسیار خوبی در رفع مشکلات مربوط به آسفالت محوطه و عایق‎ کاری مدارس در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید انجام شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با یادآوری تغییر بازه زمانی سال مالی که از پایان تیر به شهریور رسیده است، ابراز امیدواری کرد در نیمه دوم امسال روند تخصیص اعتبارات ۱۴۰۱ را داشته باشیم که با توجه به شرایط استان‎ ها باید تدبیر لازم را در تامین و جذب اعتبارات داشته باشند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، با اشاره به این که در طول ۴ سال گذشته تخصیص بیش از صد در صدی اعتبارات را داشته‌ایم، اضافه کرد: این امر موجب اعتبار بیشتر مجموعه نوسازی مدارس و اعتماد پیمانکاران است و با تلاش و پیگیری در جذب اعتبارات نقدی می‌توانیم پروژه‎ ها را نیز به خوبی پیش ببریم.

وی با اشاره به مصوبات سفر‌های استانی رئیس جمهور بیان کرد: اولویت‎ بندی برنامه‎ های سفر رئیس جمهور و نحوه تقسیم و تخصیص اعتبارات در استان‌ها انجام شد و این فرصت خوبی بود که بحث مدرسه‎ سازی و مسائل آن مطرح و مورد توجه بیشتر قرار گیرد از این رو مدیران کل استان‎ ها در تعامل بیشتر با استانداران و روسای سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان‎ ها منابع و اعتبارات را جذب کنند.

اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدارس

رخشانی‌مهر با اشاره به اجرای طرح شهید پناهی اظهار داشت: ساماندهی مدارس کانکسی و جمع‎ آوری مدارس سنگی خشکه چین به خوبی با همکاری بنیاد برکت در حال اجرا است تا در موعد مقرر به پایان برسد.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: استفاده از ظرفیت خیرین شهرستانی مقیم تهران برای جلب مشارکت آن‎ ها در استان بومی و زادگاهشان و برگزاری جشنواره خیرین و طرح خیرین گام دومی از جمله اقدامات پیش روی در بحث مشارکت‌های مردمی است.