آمار قربانیان کرونا یک تراژدی و نشانه ناکامی عظیم جهانی

 لنست در گزارشی که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد، تاکید کرد: بسیاری از قدرت‌ها و دولت‌ها نتوانستند به هنجارهای اساسی عقلانیت و شفافیت نهادی پایبند باشند، همچنین بسیاری از مردم - اغلب تحت تاثیر اطلاعات نادرست - به اقدامات در نظر گرفته شده برای رعایت بهداشت عمومی معترض شددند و قدرت‌های بزرگ جهان نتوانستند برای کنترل همه‌گیری با یکدیگر همکاری کنند.

گزارش کمیسیون کووید-۱۹ مجله پزشکی لنست خطاب به کشورهای عضو سازمان ملل، آژانس های سازمان ملل متحد و دیگر گروه ها از جمله G۲۰ و G۷ است.

برخی از ناکامی های شناسایی شده توسط این کمیسیون عبارتند از: عدم اطلاع رسانی به موقع در مورد شیوع اولیه، تاخیر در تایید انتشار ویروس از طریق هوا، عدم موفقیت در بررسی شواهد و اتخاذ بهترین سیاست ها برای کنترل و مدیریت همه گیری، کمبود بودجه برای کشورهای با درآمد کم و متوسط، عدم توزیع عادلانه کالاهای کلیدی، شکست در مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست و فقدان شبکه های ایمنی برای جمعیت های آسیب پذیر.

این کمیسیون تاکید کرد: نکته ای که از همه گیری کووید-۱۹ فراگرفته شد ضرورت آمادگی ملی همراه با همکاری جهانی و اقدام هماهنگ است. بیشتر کشورها فاقد برنامه‌های آمادگی برای مقابله با همه‌گیری هستند.

علاوه بر ناکامی‌های سازمانی و دولتی، برخی مخالفتهای عمومی با اقدامات بهداشت عمومی به طور جدی مانعی در کنترل همه گیری بود.

آمار قربانیان کرونا یک تراژدی و نشانه ناکامی عظیم جهانی

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، در این گزارش چندین توصیه نیز ارائه شده است: هماهنگی جهانی با کشورهایی که استراتژی واکسیناسیون را حفظ می‌کنند تا همه گیری پایان پیدا کند؛ تقویت بررسی ها برای یافتن منشاء ویروس توسط سازمان جهانی بهداشت، کشورها و جامعه علمی؛ تقویت کلی سازمان جهانی بهداشت؛ اتخاذ مسیرهای دوگانه برای جلوگیری از بیماری‌های عفونی نوظهور در آینده و تقویت نظام ملی سلامت.

گفتنی است، بنابر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به این بیماری در جهان تاکنون به ۶۱۵ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۵۵۱ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۵۲۳ هزار و ۲۳۴ بیمار کووید ۱۹ نیز تأیید شده است.