آغاز مزایده بیش از هزار خودروی رسوبی بلاتکلیف

چندی پیش علی صالحی دادستان تهران در جلسه بررسی وضعیت خودروهای توقیفی گفته بود پس از سفر رئیس قوه قضائیه به استان بوشهر و دستورات وی مبنی بر روشن شدن وضعیت خودروهای توقیفی، حجت بر تمام دستگاه‌ها تمام شده است.

به گفته دادستان تهران مقرر شد بیش از یک هزار دستگاه خودرو توقیفی در گمرکات کشور به مزایده گذاشته شود و لازم است نمایندگان سازمان اموال تملیکی با مراجعه به گمرکات محل توقیف، جهت اجرای این دستور نسبت به تحویل خودروهای در محل نگهداری، اقدام کنند.

در این جلسه مصوب شد تا از روز تشکیل جلسه، فرایند اجرای مزایده آغاز و حداکثر تا تاریخ 15 مهر توسط سازمان اموال تملیکی به پایان برسد.

همچنین مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در این زمینه گفت: در بحث تعیین تکلیف خودروهای رسوبی پس از بازدید رئیس قوه قضائیه از گمرک بوشهر با توجه به اینکه پرونده خودروها در دادگاه انقلاب مطرح بود تاکید کردند که براساس فضای قانونی موجود تعیین تکلیف خودروهای رسوبی قبل از صدور رای قطعی نیز می‌تواند انجام شود و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با توجه به این ظرفیت تصمیم قضایی را در تاریخ بیست و نهم مرداد سال جاری ابلاغ کرد که این خودروها از طریق مزایده سراسری تعیین تکلیف شود.

آغاز مزایده بیش از هزار خودروی رسوبی بلاتکلیف

وی با اشاره به ورود سازنده دادستان تهران به موضوع تعیین تکلیف خودروهای رسوبی گفت: با ورود دادستان تهران به موضوع بسیاری از مشکلات مربوط به استاندارد و محیط زیست تسهیل شده است و در کنار اقدامات سازنده هماهنگی‌های لازم از سوی دستگاه‌ها و بین بخش قضایی و اجرایی در استان‌های مورد نظر انجام شده است که حاصل آن برگزاری یک مزایده شفاف و تعیین تکلیف خودروهایی است که سالها در گمرکات با مشکلات عدیده روبرو بوده‌اند.