دلیل سفر وزیر بهداشت به قاهره

محمدحسین نیکنام، با بیان اینکه اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت ، همه ساله در ماه اکتبر برگزار می‌شود، گفت: شصت و نهمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو در قاهره به مدت سه روز از ۱۸ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و وزیر بهداشت و هیأت همراه در این اجلاس حضور خواهند داشت.

وی افزود: وزیر بهداشت روز سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ در این اجلاس سخنرانی خواهد داشت و موضوعات مهم بهداشتی ایران و منطقه را مورد بحث قرار می‌دهد.

نیکنام گفت: این اجلاس شامل سه بخش پیش اجلاس، بخش تخصصی و نشست‌های جانبی است که در آن موضوعات مهم بهداشتی در سطح کشورهای منطقه در قالب اسناد مورد بررسی قرار می‌گیرد و خروجی این اسناد در قالب قطعنامه، نقشه راه، اقدامات مصوب و برنامه عملیاتی به کشورها برای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در سطوح ملی ارائه می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: طبق برنامه ریزی به عمل آمده برای بررسی پیشرفت کار و اقدامات لازم، نشست وزرای بهداشت گروه پنج در روز سه شنبه در حاشیه اجلاس برگزار می‌شود.

نیکنام گفت: همچنین، وزیر بهداشت به منظور گسترش و تعمیق همکاری‌های دو جانبه، با برخی از وزرای بهداشت کشورهای عضو دیدار خواهد داشت.