وضعیت هوای کشور در 9 آبان/ ورود سامانه پر بارش به کشور از امروز

 طی ساعات آینده در کرمانشاه شمال خراسان رضوی ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در استان‌های لرستان، چهارمحال وبختیاری و ارتفاعات البرز شرقی افزایش ابر وزش باد و بارش پراکنده گاهی رعدوبرق رخ می‌دهد.

امروز با ورود سامانه بارشی به غرب کشور برای استان‌های کردستان کرمانشاه لرستان ایلام همدان مرکزی قم، جنوب آذربایجان غربی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و سه شنبه برای استان‌های واقع در غرب و برخی نقاط مرکز کشور همچنین استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار و رعدوبرق وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

همچنین سه شنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر برای استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید همراه با کاهش دما پیش بینی می‌شود.

 طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه به سبب گردوخاک به غرب و جنوب غرب کشور، کاهش دید و کیفیت هوا برای مناطق ذکر شده دور از انتظار نیست، چهارشنبه در سواحل دریای خزر شمال شرق جنوب غربی برخی نقاط کشور،مرکز و شرق کشور و بنجشنبه در استان‌های خوزستان، بوشهر، شمال فارس کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری جنوب اصفهان، شمال کرمان، یزد و خراسان جنوبی رگبار و رعد و وزش باد شدید در مناطق مستعد بارش تگرگ رخ می‌دهد و در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، شمال شرق بارش باران ادامه دارد.

سه شنبه بارش در لرستان شمال خوزستان و شمال کهگیلویه وبویراحمد، چهارشنبه در ارتفاعات و دامنه‌های واگرس مرکزی در استان‌های لرستان، چهارمحال وبختیاری، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان و پنجشنبه در شرق خوزستان چهارمحال وبختیاری جنوب کهگیلویه وبویراحمد، جنوب اصفهان و جنوب بود شدت خواهد داشت.

ورود سامانه پر بارش به کشور از امروز

سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر و از سه شنبه تا پنجشنبه شمال خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.