رفع شبهه ربوی بودن عوارض/ قسطی شدن جریمه کمیسیون ماده 100 برای نخستین بار

مهدی بابایی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای رفع شبهه ربوی بودن برخی عوارض در از تلاش شورای ششم برای واقعی شدن عوارض شهرسازی و کاهش فشار بر شهروندان خبر داد.
وی با بیان اینکه در دوره دوم شورای اسلامی شهر تهران اعضای وقت شورای شهر با مراجع عظام جلساتی را داشته و مراجع نسبت به ربوی بودن دریافت سود از جریمه ملاحظاتی را مطرح کردند، گفت: با تلاش شورای دوم این شبهه رفع شد و این موضوع تا دوره پنجم شورای شهر ادامه داشت.
بابایی با بیان اینکه اما در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران، مجددا از تقسیط جرائم نیز 9 درصد سود اخذ می شد که مجددا شبهه ربوی بودن، ایجاد شد، گفت: دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران پیرو نظر مراجع با ارائه طرحی هم تعداد اقساط را افزایش داده و هم سود تقسیط عوارض را حذف کرده است تا شبهه روبی بودن نیز رفع شود.عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همچنین در دوره جاری شورای شهر تهران، تلاش کردیم در کنار شهروندان باشیم و در شرایطی که مسکن با افزایش قیمت روبرو است، تخفیف 40 درصدی به عوارض شهرسازی را ارائه کنیم تا شهروندان راحت تر خانه دار شوند.
وی افزود: همچنین با تصویب طرحی در شورای شهر، برای نخستین بار مالکان ساختمان هایی که در کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه شدند، می توانند جریمه خود را قسط بندی کنند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دو مصوبه شورای شهر برای تخفیف عوارض شهرسازی، اظهار داشت: در این مصوبات تقسیط 24 ماهه برای شهروندان در نظر گرفته شده است که در صورتی که شهروندان تمایل داشته باشند می توانند از این تقسیط استفاده کنند.
بابایی ادامه داد: درصد تقسیط برای جانبازان و ایثارگران 36 درصد است که در صورت تمایل می توانند از این مصوبه استفاده کنند.

رفع شبهه ربوی بودن عوارض/ قسطی شدن جریمه کمیسیون ماده 100 برای نخستین بار


وی با بیان اینکه در ادامه تلاش مدیریت شهری برای کمک به شهروندان، تصویب تقسیط جرائم کمیسیون ماده 100 اتفاق افتاده است؛ عنوان کرد: شهروندانی که در کمیسیون ماده 100 جریمه شده اند، پس از پرداخت قسط های خود، پایان کار دریافت کنند.
بابایی تاکید کرد: بسیاری از ساختمان ها در شهر تهران به دلیل پرداخت نشدن عوارض و جریمه کمیسیون ماده 100 پایان کار ندارند که این موضوع مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده بود.