چه چیزی باعث طول عمر استثنایی می‌شود؟

این پروژه تحقیقاتی راهگشا به نام مطالعه خانواده سوپر ایجرز (super agers) به دنبال جمع‌آوری نمونه‌های DNA و تاریخچه سلامتی از حدود ۱۰۰۰۰ نفر است که تولد ۹۵ سالگی خود را به همراه فرزندانشان جشن گرفته‌اند.

جمع آوری مجموعه‌ای از داده‌ها، امکان شناسایی عوامل ژنتیکی، بیولوژیکی و رفتاری موثر بر پیری و بیماری های مرتبط با آن را فراهم می‌کند و فواید قابل توجه برای دانشمندان به ارمغان می‌آورد.

این گنجینه اطلاعات، در یک بانک زیستی نگهداری می‌شود و برای چندین دهه به افرادی که برای پیشگیری و درمان بیماری‌های کهولت سن تلاش می‌کنند، در دسترس قرار می‌گیرد.

فرضیه زیربنایی مطالعه این است که امیدوارکننده‌ترین راه برای کسب دانش در مورد پیری سالم، نگاه کردن به افرادی است که تا ۹۵ سالگی زندگی کرده‌اند. اگرچه از هر هزار نفر در آمریکا تنها یک نفر تا این سن زنده مانده است و میزان داده‌های بالای ۹۵ نفر نسبتاً کم است.

این داده ها در یک اقدام جامع و در مقیاس بزرگ مانند مطالعه خانواده SuperAgers و پتانسیل آن برای ارائه بینش‌هایی است که بر ژروتروپیوتیک و علم پیری آینده تأثیر می‌گذارد.

کنسرسیوم معتبر و متخصص مطالعه خانواده SuperAgers در کالج پزشکی آلبرت انیشتین با همکاری دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون و انیشتین انجام خواهد شد.

در این بررسی ، محقق اصلی سوفیا میلمن مدیر مطالعات طول عمر انسان در موسسه تحقیقات پیری اینشتین است.