دستگیری عاملان آتش‌سوزی پارک ملت سرخه

سردار عبدالله حسنی، فرمانده انتظامی استان سمنان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طبق اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در پارک ملت سرخه، بلافاصله گشت کلانتری در محل حاضر شد و ضمن مشاهده آتش گرفتن وسایل بازی داخل پارک، با کمک آتش‌نشانی نسبت به اطفای حریق اقدام کردند.

وی خسارت واردشده را برابر اعلام کارشناسان شهرداری سرخه ، بالغ‌بر یک میلیارد تومان دانست و بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، چند تیم عملیاتی متشکل از پلیس‌های تخصصی، مأمور رسیدگی به این پرونده شدند.

فرمانده انتظامی استان سمنان به تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه مأموران در راستای شناسایی هویت عاملان اصلی این حادثه اشاره کرد و افزود: سرانجام در کمتر از ۴۸ ساعت، سه نوجوان ۱۶ و ۱۷ ساله، اهل و ساکن سرخه شناسایی و با هماهنگی قضایی در یک عملیات منسجم دستگیر شدند.

دستگیری عاملان آتش‌سوزی پارک ملت سرخه

حسنی تصریح کرد: متهمان در تحقیقات فنی پلیس، آشکارا به آتش زدن وسایل داخل پارک اقرار و علت و انگیزه خود را تحریک و تشویق عده‌ای از جوانان در فضای مجازی عنوان کردند.

وی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی که این روزها در صدر برنامه‌های ارتباطی قرار دارد، گفت: دشمن در فضای مجازی و در جنگ نرم، به دنبال بزرگ‌نمایی بیش از حد حوادث و رویدادهای داخلی، علیه منافع کشور و نظام جمهوری اسلامی است و جوانان و نوجوانان در این زمینه باید آگاهانه و واقع‌بینانه رفتار کنند.