بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی امروز دوشنبه در بخش‌هایی از گیلان مازندران اردبیل شمال آذربایجان شرقی ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می‌شود و از سه شنبه تا جمعه در این نواحی بارش پراکنده باران و برف انتظار می‌رود.

از سوی دیگر امروز با فعالیت سامانه بارشی جنوب کشور در برخی مناطق جنوب و شرق خوزستان شمال بوشهر، شمال و غرب فارس کهگیلویه وبویراحمد کرمان و هرمزگان افزایش ابر گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

سه شنبه سامانه بارشی در جنوب کشور تقویت شده و در خوزستان بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و جنوب یزد و کرمان سبب رگبارو رعدوبرق و وزش باد گاهی وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ می شود. این شرایط چهارشنبه در مناطق ذکر شده ادامه خواهد داشت و در این روز برای بخش‌هایی از شرق و شمال شرق نیز بارش باران گاهی وزش باد انتظار می‌رود.

بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور

گفتنی است، در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه بارش در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی به صورت برف خواهد بود. پنج شنبه و جمعه نیز در برخی مناطق جنوب شرق و مرکز کشور بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. امروز در نوار شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش نسبی دما رخ خواهد داد. از امروز تا پایان هفته به طور متناوب دریای خزر و سه شنبه تا پنج شنبه شمال و مرکز خلیج فارس مواج است.