تکالیف مدیریت شهری در موضوع مشارکت با داوطلبان به سرانجام نرسیده است

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز روز سه‌شنبه در جریان یکصد و دوازدهمین جلسه شورا با اشاره به ۱۴ آذر ماه و روز جهانی داوطلب اظهار داشت: در جهان امروز با توجه به افزایش هزینه‌ها و توسعه مشکلات شهری نیاز به برخورداری از همکاری‌های داوطلبان افراد و موسسات به شدت احساس می‌شود.
وی افزود: سازمان های دولتی و خصوصی به شدت تمایل به برخورداری از همکاری های داوطلبانه فردی و گروهی دارند و مشارکت نیروهای داوطلب یکی از مهم‌ترین شاخص‌های فعالیت کشور تبدیل شده است.
پیرهادی اظهار داشت: مدیریت شهری در کلانشهر تهران نیز به شدت نیازمند همکاری جدی و تشکل های مردمی و داوطلبانه می باشد.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: تنها در طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران مصوب شورای اسلامی شهر تهران علاوه بر تعیین نقش تعیین شده سازمان های مردم نهاد و تشکل های داوطلب به ویژه بر تقویت جایگاه نظارتی آنها در ساختار و روابط سازمانی و برون سازمانی مدیریت پسماند تاکید شده است.
پیرهادی ادامه داد: در برنامه عملیاتی آموزشی اطلاع رسانی و جلب مشارکت عمومی در پیوست ۱۶ این سند لازم اجراست و نقش سازمان های مردم نهاد و تشکل های داوطلب مشخص شده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: همچنین بر اساس مصوبه حمایت از کار داوطلبانه و جهادی شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران موفق شدند با تشکیل ستاد سیاست‌گذاری، راهبردی، برنامه‌ریزی و نظارت زمینه‌های کار داوطلبانه، همکاری و هدایت اجرای برنامه های ترویجی کار داوطلبانه و جهادی، بازنمایی آثار کار داوطلبانه و راه اندازی سامانه کارآفرینان و جهادی را به طور مستقیم پیگیری کنند.
پیرهادی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون هیچ یک از این موارد و تکالیف دیگر مدیریت شهری در موضوع مشارکت با داوطلبان شهر به درستی سرانجام نرسیده است، گفت: امید است مدیران شهری تمام اهتمام خود در راستای حضور داوطلبانه شهرداری افزایش سرمایه و اعتماد اجتماعی کاهش هزینه زندگی شهری و افزایش بهره وری و کارآمدی نظام مدیریت شهری را به کار ببندند.

تکالیف مدیریت شهری در موضوع مشارکت با داوطلبان به سرانجام نرسیده است


پیرهادی تاکید کرد: دست همه عزیزانی که خدمت بی منت را با مفاهیم انسانی و آرمانی آمیخته‌اند، میفشارم و زحمات آنان را ارج می نهم.

وی تاکید کرد: بابت برگزاری برنامه باشکوه روز گذشته سازمان داوطلبان هلال احمر تقدیر و تشکر دارم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: همچنین از همه داوطلبانی که در حوزه مدیریت شهری اعم از دوام، محیط زیست، آسیب های اجتماعی، گروه‌های جهادی و فرهنگی و ... تقدیر و تشکر ویژه دارم.