انهدام باند قاچاق سلاح در جنوب کرمان

سردار عبدالرضا ناظری در مراسم بازدید از کشفیات سلاح و مهمات که با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان استان برگزار شد، گفت: پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان کهنوج موفق به انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات شده است.

او افزود: از این باند ۱۶ سلاح جنگی و ۳۲ خشاب جنگی کشف و یکی از اعضای آن دستگیر شد و همچنین خودرویی که این میزان سلاح و مهمات در آن جاسازی شده بود نیز کشف شده است.

سردار ناظری افزود: در سال گذشته کشفیات تپانچه بیش از ۸۸ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۹۲۹ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف شده است.

او بیان کرد: از ابتدای مهرماه تا کنون ۶۲۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف و این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

سردار ناظری اظهار کرد: در سال جاری دستگیری افرادی که در مراسم مختلف از جمله عروسی، نزاع‌ها و … مبادرت به تیراندازی ایذائی می‌کردند، نیز ۳ درصد افزایش داشته است.

در این مراسم رئیس کل دادگستری استان کرمان از اقدامات پلیس استان در کشف سلاح و مهمات غیرمجاز تقدیر کرد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی گفت: تلاشگران فراجا در استان کرمان با تلاش مضاعف خود توفیقات بسیار خوبی در زمینه کشف سلاح داشته‌اند و آخرین باند منهدم شده توسط پلیس استان مربوط به روز گذشته و در جنوب استان بوده است.

او تصریح کرد: با هوشیاری نیروی انتظامی مقادیر زیادی از این سلاح‌ها و مهمات کشف شده است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان کرد: سیاست دستگاه قضائی، تشدید برخورد با دارندگان سلاح و به ویژه سلاح‌های جنگی است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی تصریح کرد: دستگاه قضائی استان کرمان براساس قانون، برخورد شدید با دارندگان، فروشندگان و حاملان سلاح و مهمات غیر مجاز را در دستور کار دارد و بر این اساس، شعبات ویژه‌ای در دادسراها و دادگاه‌ها برای رسیدگی و اعمال مجازات‌های بازدارنده در این حوزه تشکیل شده است.

او تاکید کرد: دستگاه قضائی استان کرمان مجازات حداکثری را برای جرایم حوزه نگهداری، حمل و قاچاق سلاح اعمال خواهد کرد تا درباره افرادی که به امنیت موجود استان خدشه وارد کرده و خطراتی را برای شهروندان ایجاد می‌کنند، مجازات بازدارنده اعمال شود.