وضعیت آب و هوا  در تاریخ 25 آذر  1401/ بارش پراکنده در اغلب نقاط کشور پیش بینی می‌شود

براساس نقشه های هواشناسی امروز در شرق استان‌های لرستان و خوزستان، جنوب همدان و مرکزی، چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، غرب فارس، برخی مناطق اصفهان، یزد، سمنان و شرق تهران و همچنین در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و در سواحل شمالی ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

روز شنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارندگی در گیلان، مازندران و گلستان افزایش می‌یابد و غرب دریای خزر مواج می‌باشد. همچنین در شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و کرمان برخی مناطق اصفهان، یزد، سمنان و ارتفاعات تهران بارش باران و در ارتفاعات برف انتظار می‌رود.

یکشنبه در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و ابرناکی و در ارتفاعات رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود. دوشنبه فقط در جنوب شرق کشور وزش باد پدیده غالب می‌باشد و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایدار می‌باشد. سه شنبه در شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد. به تدریج از اوابل شب در شرق اردبیل و گیلان نیز ابرناکی، کاهش دما و بارش انتظار می‌رود و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم می‌شود. قابل ذکر است تا اواسط هفته آینده در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا ادامه خواهد داشت و در روز‌های شنبه و یکشنبه خلیج فارس مواج است.