هم اندیشی برای توسعهٔ حمل و نقل عمومی/نگرانی‌ شورای شهر تهران از وضعیت حمل و نقل پایتخت

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره‌ به به جلسه هم‌اندیشی امروز شورای شهر با شهردار تهران گفت:‌ شهردار تهران به همراه معاون حمل و نقل ترافیک و مدیران‌عامل حوزه حمل و نقل در جلسه امروز هم‌اندیشی شورا شرکت کردند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران برنامه‌هایی برای توسعه حمل و نقل عمومی دارد، افزود: شهرداری پول حدود 700 دستگاه اتوبوس را به دولت داده است و قرار است که وزارت کشور در یک بازه زمانی این اتوبوس‌ها را تحویل دهد.پیرهادی ادامه‌ داد: تا کنون 150 اتوبوس تحویل گرفته شده و الباقی هم باید تحویل داده شود.البته ١٤٠٠ دستگاه اتوبوس دیگر هم شهرداری برنامه ریزی کرده که در صورت همراهی دولت در سال آینده عملیاتی خواهد شد .

در خصوص نوسازی تاکسی های شهر تهران هم شهرداری گزارشی از برنامه های خود ارائه کردند. وی اضافه کرد: همچنین مطالعات 4 خط 8، 9، 10 و 11 مترو تکمیل شده اما اولویت همچنان با تکمیل خطوط قبلی است.عضو شورای شهر تهران بیان کرد:‌ اورهال واگن‌ها همچنان در دستور کار است و برای خرید واگن‌های جدید هم برنامه‌ریزی شده است همچنین مقرر شد که بودجه خوبی هم برای سال آینده در حوزه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود تا تردد شهروندان تسهیل شود.

هم اندیشی برای توسعهٔ حمل و نقل عمومی/نگرانی‌ شورای شهر تهران از وضعیت حمل و نقل پایتخت

به گفته پیرهادی دولت باید تسهیلات ویژه‌ای به پایتخت به عنوان مرکز سیاسی اقتصادی بدهد و نگاه ویژه‌ای به کلانشهر تهران داشته باشد.وی در ادامه اضافه کرد:‌در صورتی که خودروسازان داخلی ظرفیت تأمین اتوبوس‌های لازم را در مدت کوتاه نداشته باشند دولت باید به شهرداری اجازه واردات اتوبوس را بدهد.پیرهادی اضافه کرد: همچنین در خصوص موتورسیکلت‌های برقی هم مقرر شد برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد و این موتورسیکلت‌ها در مرحله اول به افرادی داده شود که با موتور کار می‌کنند و برای آنها هم تسهیلات ویژه  قرار داده شود.