رمال اینستاگرامی در چنگ قانون

سرهنگ امیر حسین سلیمانی اظهار داشت: در پی شکایت خانمی میانسال مبنی بر کلاهبرداری با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام ضمن تشکیل پرونده، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکیه معلوم شد، مدتی پیش وی در یک صفحه اینستاگرامی عضو شده است که مدیر صفحه خود را فالگیر معرفی می‌کند و شخص فالگیر با دادن وعده‌های پوچ، ‌شاکیه را فریب داده و از وی مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی در یکی از محلات شیراز دستگیر شد.

این مقام انتظامی گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهم که خانمی جوان بود منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، ولی پس از مواجهه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد و بیان داشت با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام با عنوان فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد شاکی و سوء استفاده از سادگی وی و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از او نموده است.

رئیس پلیس فتا فارس تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می شود اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

اختلافات خانوادگی منجر به قتل جوان ۲۰ ساله شد

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از شناسایی و دستگیری عامل قتل یک جوان ۲۰ ساله در اطراف این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار داشت: ساعت ۲۰ دقیقه بامداد هشتم دی ماه سال جاری، در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری بین چند نفر در یکی از تالارهای عروسی واقع در اطراف پل فسا شهرستان شیراز، مأموران پاسگاه انتظامی پل فسا به محل اعلامی اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد در مراسم جشن عروسی که در آن تالار در حال برگزاری بوده است، تعدادی از افراد حاضر در مراسم به دلایل نامعلوم با یکدیگر درگیر شده اند که بر اثر آن یکی از افراد حاضر (جوانی ۲۰ ساله) با ضربه مستقیم سلاح سرد مجروح و بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این درگیری ۵ نفر دیگر نیز مجروح و به بیمارستان انتقال که وضعیت آن ها رضایت بخش اعلام شده است، افزود: در این خصوص ۳ نفر از عوامل درگیری توسط مأموران انتظامی در محل دستگیر شدند.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه در ادامه تحقیقات تکمیلی مأموران انتظامی، ۷ تن دیگر از عوامل درگیری نیز در محله ای از شهر شیراز شناسایی و دستگیر شدند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه این افراد ۳ تیغه سلاح سرد (قمه) کشف شد.

رمال اینستاگرامی در چنگ قانون

وی با اشاره به انجام تحقیقات تکمیلی و شبانه روزی مأموران انتظامی در این رابطه، تصریح کرد: با تلاش مأموران انتظامی، عامل اصلی این پرونده (قاتل ۱۹ ساله) صبح روز هشتم دی ماه سال جاری در مخفیگاه خود واقع در یکی از محله های شهر شیراز شناسایی، دستگیر و به مقر انتظامی انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: علت و انگیزه این درگیری و وقوع قتل اختلافات خانوادگی بوده است که در این خصوص فرد قاتل جهت سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی انتقال داده شد.