سوخت مهم‌ترین چالش امروز کیفیت هوا است

عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران در ارتباط با بحث آلودگی هوای تهران اظهار کرد: شهرداری درحال تلاش برای ایفای وظایف خود را در حوزه آلودگی هوا مندرج در قانون «هوای پاک» است.

وی با اشاره به اینکه موضوع اصلی آلودگی امروز میزان دی‌اکسید گوگرد در هواست که از 94 بی‌سابقه است، گفت: در ارتباط با این مسئله این پرسش مطرح می‌شود که منشأ این آلودگی کجاست؟ و رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند پیگیری کنند.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: موضوع «سوخت» مهم‌ترین چالش امروز کیفیت هوا است و تا وقتی عزم ملی برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی وجود نداشته باشد، صحبت کردن درباره آلودگی هوا شبیه شوخی است!

محمدخانی تصریح کرد: متاسفانه مدیریت شهری گذشته زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی را نابود کرد؛ از 5 هزار دستگاه اتوبوس تهران تنها حدود 2 هزار دستگاه تحویل دوره مدیریت جدید شهری شد و این در حالی است که براساس طرح جامع حمل‌ونقل، تهران نیازمند دست‌کم 7 هزار دستگاه اتوبوس است که در این همین ارتباط با همکاری دولت این میزان را در یک‌سال گذشته به 3000 دستگاه افزایش داده‌ایم.

سوخت مهم‌ترین چالش امروز کیفیت هوا است

وی اضافه کرد: شهرداری تهران عمده وظایف خود را در قانون «هوای پاک» انجام داده است؛ به عنوان مثال سرانه فضای سبز به 15.48 متر افزایش یافته است، یا «معاینه فنی» و «مدیریت طرح ترافیک» در حال انجام است.

سخنگوی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تا اوایل سال آینده 10 ایستگاه جدید مترو نیز افتتاح و تحویل شهروندان خواهد شد.