بیش از ۳۸ درصد از تصادفات‌ها به تولید ناخالص ملی ضربه می‌زند

سردار سید کمال هادیانفر رییس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: آنچه که در عرصه ترافیک به عنوان یک مسئله مهم در سایر کشور‌ها به آن توجه میشود بحث انضباط ترافیکی است. امروز ۳۸ میلیون وسیله نقلیه و ۵۱ میلیون دارنده گواهینامه در راه‌های کشور تردد میکنند که اگر انضباط در این تردد هاحاکم نباشد هرروز شاهد تصادفات بیشتر خواهیم بود.

وی تصریح کرد: یکی از شاخص‌های ترافیکی کاهش سوانح است، به اعتقاد من ۵ عامل اصلی در تصادفات ما تاثیر گذار است، حوزه اول مدیریت (دولتمردان و سیاست گذاران)، اینکه در ۱۱ هزار عنوان قانون گذاری که در کشور وجود دارد قطعا کافی و لازم نیست و بایداز سازمان‌ها و دستگاه‌ها نسبت به ایفای وظایفشان سوال پرسیده شود.

سردار هادیانفر افزود: حوزه دوم عامل انسانی است که عمدتا تا ۹۲ درصد تاثیرگذار است، همچنین در ۸۵ میلیون جمعیت کشور همه بهنوعی کاربر ترافیکی هستند که قطعا نقش اموزش و تعلیم در این حوزه انکار ناپذیر است. همچنین برطبق آمار‌ها ۱۸درصد طرح همیاراندر کاهش امار سوانح اثر بخشی داشته است.

رییس پلیس راهور با بیان اینکه حوزه سوم وسیله نقلیه است گفت: باید روی ایمنی و کیفیت متمرکز شویم و نباید درصورت غفلت راننده خودرو، عامل اصلی سوانح باشد.

وی در ادامه بیان کرد: حوزه چهارم راه و حوزه پنجم قوانین و مقررات است، اما متاسفانه برخی از قوانین ما بازنشسته شده است و بایدقوانین جدید و مجازات‌های جایگزین، جایگزین شود.

بیش از ۳۸ درصد از تصادفات‌ها به تولید ناخالص ملی ضربه می‌زند

سردار هادیانفر با بیان اینکه بیش از ۸ درصد از تصادفاتمان به تولید ناخالص ملی ما ضربه میزند مطرح کرد: در صورت فوت هرفرددر تصادفات ۸.۳ دهم میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود. چه سازمانی در کشور مسئول این امر است؟ باید از خودمان شروعکنیم با احتیاط رانندگی کنیم اگر سرنشین هستیم از کمربند ایمنی استفاده شود و اگر عابر هستیم به قوانین احترام بگذاریم.