ثبت‌نام بیست و سومین دوره عتبات دانشگاهیان از فردا آغاز می‌شود

حجت‌الاسلام مرتضی مطهری‌پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) و بنیانگذار انقلاب اسلامی،حضرت امام خمینی (ره)، گفت: بیست و سومین دوره ثبت‌نام عتبات دانشگاهیان همزمان با این ایام خجسته آغاز خواهد شد.

وی افزود: ثبت‌نام بیست و سومین مرحله اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از روز پنجشنبه 22 لغایت 28 دی‌ماه در سایت لبیک به نشانیwww.labbayk.ir انجام خواهد شد و بعد از پایان زمان ثبت‌نام، قرعه‌کشی انجام و برگزیدگان در سامانه جامع عتبات دانشگاهیان اعلام می‌شوند. زائرین دانشگاهی در 5 گروه دختران دانشجو، متأهلین، اساتید، پسران و کارمندان دانشگاه‌ها می‌توانند ثبت‌نام کنند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: اعزام بیست و سومین دوره عتبات دانشگاهیان، از 7 بهمن لغایت 27 اسفندماه در قالب کاروان‌های هوایی و زمینی انجام خواهد شد، برنامه‌ریزی برای اعزام هوایی از ایستگاه‌های پروازی اصلی صورت گرفته است.

مطهری‌پور افزود: این دوره، یکی از بهترین زمان‌های اعزام به عتبات عالیات است چون با ایام مناسبتی ویژه‌ای چون اعیاد خجسته ماه‌های رجب و شعبان همزمان شده است که امیدواریم زائرین بهترین بهره را از این سفر معنوی کسب کنند.

وی با اشاره به تلاش ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در ارائه خدمات مطلوب و مناسب و مدیریت هزینه‌های سفر، تأکید کرد: در این دوره نیز همچون دوره‌های قبل صرفا هزینه تمام شده برای زائران لحاظ گردیده و در مقایسه با هزینه کاروان‌های با خدمات مشابه، پائین‌تر است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مدت اقامت زائران در کشور عراق 7 شب خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه در دوره قبل، به دلیل محدودیت‌های موجود زمینه تشرف تعدادی از مشتاقان زیارت سیدالشهدا (ع)با کاروان‌های ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان فراهم نشد، افزود: آن دسته از دانشگاهیانی که در دوره بیست و دوم به عنوان زائر اصلی در قرعه‌کشی به صورت زمینی یا هوایی انتخاب شده و به دلیل لغو پرواز یا شرایط کرونایی، امکان اعزام پیدا نکردند در این دوره در اولویت اعزام هستند. این دسته از زائرین باید ثبت‌نام اولیه را در سایت لبیک انجام دهند و سپس با مراجعه به دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محل تحصیل خود نسبت به تحویل مدارک برای اعزام اقدام نمایند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: با همکاری بعثه مقام معظم رهبری برنامه‌های مذهبی و فرهنگی ویژه‌ای برای این دوره تدارک دیده شده است؛ برگزاری مسابقات مختلف ادبی، هنری، زیارت ویژه و برنامه‌های متنوع دیگری را در نظر گرفته و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این برنامه‌ها وجه تمایز و امتیاز کاروان‌های دانشگاهیان از سایر کاروان‌ها تلقی می‌شود.

وی افزود: اسکان کلیه زائرین دانشگاهی در کربلا و نجف در هتل متمرکز خواهد بود و تلاش بر آن بوده که هتل‌ها در اختیار دانشگاهیان قرار گیرد. همراهی روحانیون و مدیران مجرب و با سابقه با کاروان‌های دانشگاهیان جهت توسعه و تعمیق باورهای دینی و انقلابی زائران محترم از اولویت‌های ستاد است.

 ثبت‌نام بیست و سومین دوره عتبات دانشگاهیان از فردا آغاز می‌شود