صدور سند برای ۹۸ درصد اراضی ملی کشور

دهمین جلسه قرارگاه پیگیری تدابیر و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری با حضور حجت الاسلام و‌المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه و برخی مسئولان عالی قضایی برگزار شد.

در این جلسه موضوع حدنگاری اراضی ملی و منابع طبیعی و سنددار شدن اراضی زراعی و کشاورزی با حضور رئیس سازمان اسناد و املاک کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: امیدواریم این ایام بر تمامی مومنین و مومنات مبارک باشد.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به پنجمین فرمان معظم له دهمین جلسه قرارگاه پیگیری تدابیر و سیاست‌های ابلاغی معظم‌له را با موضوع سنددار شدن اراضی کشاورزی آغاز کرد.

در ادامه حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به آخرین وضعیت حدنگاری بیان کرد: مساحت کل کشور ۱۶۴ میلیون هکتار است که ۱۳۷ میلیون هکتار معادل ۸۰ درصد عرصه‌های ملی هستند.

وی گفت: ظرف یکسال در قرارگاه‌های شهید سلیمانی در تمام استان‌ها ۱۳۲ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی تثبیت و منتج به صدور سند شد که در حال حاضر ۹۸ درصد از عرصه های ملی صاحب سند هستند و ۲ درصد باقیمانده مربوط به پرونده‌هایی است که در دستگاه قضایی مطرح هستند.

وی افزود: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در پی آن هستیم که تا پایان سال ۱۰۰ درصد از عرصه‌های ملی معادل ۸۰ درصد اراضی کل کشور تثبیت و منجر به صدور سند شود.

صدور سند برای ۹۸ درصد اراضی ملی کشور

سایر اعضای حاضر در جلسه نیز در خصوص موضوع حدنگاری و سنددار شدن اراضی کشاورزی به بحث و تبادل نظر پرداختند و در نهایت در چهار محور نحوه اصلاح رویه های موجود، ایجاد شعب ویژه یا تعیین قاضی ویژه، استفاده از ساختارهای شورای حفظ حقوق بیت المال و پیگیری طرح ها و لوایح موجود تصمیم گیری شد.