مخالفت ۸۴درصدی با قراردادهای میلیاردی فوتبال
سرویس ورزشی افکار نیوز

- نظر سنجی افکار نیوز یک بار دیگر ثابت می کند که اکثریت مردم با پرداخت میلیاردی به بازیکنان فوتبال مخالف هستند اما اراده ای برای تغییر این وضعیت وجود ندارد.

به گزارش افکار نیوز درنظر سنجی سایت افکار نیوزکه به سوژه اول این روزها یعنی قرارداد بازیکنان تیم های فوتبال اختصاص داشت، از مخاطبان در مورد اینکه با پرداخت های ملیاردی در فوتبال باشگاهی موافق هستند یا خیر؟ نظرخواهی شده بود که تاکنون حدود ۸۴ درصد از مخاطبان سایت افکار نیوز پاسخ منفی داده اند.

از زمانی که لیگ فوتبال ایران پسوند حرفه ای را یدک کشید، به مرور پای قراردادهای چند صد میلیونی نیز به این فوتبال باز شد.

به گزارش افکار نیوز، اوایل صرفا این رقم قراردادها با بازیکنان ملی پوش و سرشناس اختصاص داشت اما به مرور در کل تیم های لیگ برتری فرا گیر شد تا جایی که افزایش سرسام آور قیمت بازیکنان و واکنش های منفی بسیاری که در جامعه به همراه داشت، مسولان را به فکر فرو برد که چاره ای بیندیشند و این گونه سقف قرارداد متولد شد.

البته سقف قرارداد خود سوال برانگیز بود زیرا ۳۵۰ میلیونی که برای سقف در نظر گرفته شده بود، به اندازه حقوق یک عمر یک کارمند بود که بدون اینکه هزینه شود، یک جا جمع گردد.

موافقان دستمزدهای چند صد میلیونی بازیکنان فوتبال بیشتر خود اهالی فوتبال بودند که از این رهگذر سود می کردند و در صد عمده مخالفان را مردمی تشکیل می دادند که در تصورشان نیز نمی گنجید که یک بازیکن برای نهایت ۳۴ بازی که آن هم نهایت شش تا هشت ماه به طول می انجامد، چنان رقم هایی را دریافت کنند که سقف قرارداد ۴۰۰ میلیون اصطلاحا مانعی برای افزایش بی رویه آن باشد.

به گزارش افکار نیوز جدای از این مباحثکه آیا حق بازیکنان این پول ها هست یا نه؛ موضوعی که مطرح می شود اثرات این افزایش دستمزد ها بر پیشرفت فوتبال کشور ماست.

در سال ها اخیر که لیگ برتر فوتبال کشور شکل گرفته است و بازیکنان فوتبال کشور ما قرار داد های چند صد میلیونی انعقاد می کنند چنان پیشرفتی نداشته اند و عدم موفقیت های تیم ملی و باشگاه های فوتبال خود شاهدی بر این ادعاست.

نه تنها باشگاه ها و تیم ملی موفق آنچنانی نبوده اند بلکه سطح کیفی فوتبال کشور ما نسبت به دهه های گذشته پیشرفت که نداشت هیچ حتی بعضا کارشناسان معتقدند که سطح کیفی فوتبال نسبت به قبل کاهش یافته است! و شاهد این مدعا نیز کاهش لژوینر های ایرانی حاضر در اروپاست.

بنا بر این گزارش هر سال فصل نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران که می شود، رقم هایی در روزنامه و خبرگزاری ها منتشر می شود که هیچ کدام از مردمی که در بیت المال سهم دارند، رضایت نمی دهند که این گونه در فوتبال ریخت و پاش شود.

هنوز مشخص نیست که مسئولین امر چرا نظارت و برخورد لازم با این نحوه انعقاد قرار داد بازیکنان را اعمال نمی کنند و چرا اجازه می دهند یک بازیکن در طول یک فصل مبلغی بیش از یک میلیارد تومان را از بیت المال به جیب خود میزند؟!

این درحالی است که با توجه به شرایط بد اقتصادی بسیاری از مردم به نان شب خود نیز محتاجند. به طور قطع می توان گفت هزینه های میلیاردی که در فوتبال باشگاهی هدر می رود می تواند چند هزار جوان را می توان سروسامان داد، چندین خانواده بی سرپرست کمک کرد، با این بودجه می توان به بخش درمان و بهداشت کشور که با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم میکند حمایت کرد و صدها مورد دیگر که به طور قطع دولتمردان بهتر می دانند.


* توضیح : از شما خوانندگان محترم خواهشمندیم برای شرکت در این نظر سنجی به پایین ستون "خبر ویژه" در صفحه اصلی افکارنیوز مراجعه فرمایید.