کاهش کیفیت هوا تا آخر هفته تداوم دارد

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز در شرق فارس، جنوب بوشهر غرب هرمزگان و ارتفاعات زاگرس جنوبی افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

سه شنبه برای استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد نیمه شرقی خلیج فارس ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان و خوزستان و چهارشنبه ضمن تشدید بارش در مناطق ذکر شده برای غرب استان‌های کرمان و هرمزگان بارش باران و برف و در مناطق مستعد رعدوبرق گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.

در این مدت در غرب سواحل دریای خزر نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد. پنج شنبه برای استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان جنوب و غرب یزد تنگه هرمز و نیمه شرقی خلیج فارس ابرناکی بارش باران و برف گاهی وزش باد و در مناطق مستعد رعدوبرق و برای ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس در غرب جنوب غرب مرکز و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می شود.

 جمعه نیز در برخی مناطق استان‌های فارس کرمان هرمزگان جنوب بوشهر شرق خلیج فارس و تنگه هرمز بارش پراکنده رخ خواهد داد. در پنج روز آینده به ویژه روز‌های چهارشنبه تا جمعه شرق خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است.

هشدار هواشناسی درباره آلودگی هوای تهران

گفتنی است، تا اواخر هفته در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا ادامه خواهد داشت.