حدود ۸ هزار و ۵۰۰ نفر بر اثر زلزله در سوریه جان باختند

به نقل از الجزیره، مدیر سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه حدود ۸ هزار و ۵۰۰ نفر بر اثر زلزله در سوریه جان خود را از دست دادند، عنوان کرد که با طرف سوری درباره ارسال نیازهای ضروری پزشکی و انسانی برای آسیب دیدگان زلزله گفتگو کرده است.

وی افزود: شرایط در سوریه بسیار سخت است و ما نگران شیوع بیماری های مسری مثل وبا و سرخک هستیم، امکان ارسال کمک به این کشور محدود است و این امر بر سلامتی و بهداشت زلزله زدگان تاثیر می گذارد.

زلزله سوریه

مدیر سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: تلاش می کنیم کمک ها را به همه نیازمندان در شمال غرب سوریه برسانیم و در حال حاضر اولویت با ممانعت از شیوع بیماری های مسری است، زیر ساخت های بهداشتی در این منطقه بسیار ضعیف است ما نیاز به همه مسیرها برای ارسال کمک به نیازمندان داریم.

این در حالی است که حسن الغباش وزیر بهداشت دولت سوریه اعلام کرد که شمار قربانیان زلزله در مناطق تحت کنترل دولت به ۱۴۱۴ کشته و ۲۳۴۹ مجروح رسید.

وی افزود: ما دستور ارسال کمک های پزشکی و امدادرسانی به همه شهروندان سوری در تمام خاک سوریه را دادیم.

همچنین سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان امروز یکشنبه و یک هفته پس از زلزله مرگبار در سوریه اعلام کرد: ما خواهان تعهد واقعی برای حمایت از مردم سوریه هستیم.

با توجه به رویکرد دوگانه و ضد بشری کشورهای غربی در قبال بحران کنونی سوریه، این مقام سازمان ملل تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم محاسبات سیاسی بر حمایت (از زلزله زدگان سوریه) غلبه کند.