اجرای طرح‌های ویژه در ماه رمضان

به گزارش افکارنیوز به نقل ازايسنا، سردار اسماعيل احمديمقدم صبح چهارشنبه در حاشيه همايش سراسري معاونان عمليات سراسر كشور درباره وضعيت جرايم اخلاقي در كشور گفت: اولويت پليس اجراي طرح ارتقاي امنيت اخلاقي و اجتماعي در فصل تابستان است.

وی با بیان اینکه تابستان به دلیل افزایش ساعت روز و همچنین افزایش تعطیلات مردم بیشتر در محیط اجتماع قرار دارند گفت: پلیس برخورد با مجرمان، سارقان، مزاحمان و هنجارشکنان را در دستور کار خود دارد تا میزان جرایم در این حوزه کاهش یابد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری تمامی شاخص‌های جرایم به غیر از سرقت خودرو و لوازم داخل آن کاهش یافته است گفت: با تدابیر انجام شده در خصوص اجرای طرح‌های ویژه در حوزه برخورد با مالخران و باندهای سرقت امیدواریم این مسئله نیز رفع شود.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه پلیس عملکرد خوبی در حوزه امنیت اخلاقی داشته است گفت: به عنوان مثال در حوزه جمع‌آوری ماهواره در شهرستان‌های کشور اقدامات خوب و موثری صورت گرفته است هرچند در شهر تهران پیشرفت در این زمینه سخت‌تر است.

فرمانده ناجا با اشاره به نظرسنجی یک نشریه آمریکایی در مورد میزان استفاده ایرانیان از گیرنده‌های ماهواره‌ گفت: البته من تحقیقات این نشریه آمریکایی را تایید نمی‌کنم اما تحقیقات نشان داد که تنها ۲۰ درصد از شهروندان ایرانی از ماهواره استفاده می‌کنند.

وی افزود: در یکسال گذشته و با توجه به اقدامات انجام شده میزان استفاده خانواده‌ها از گیرنده‌های ماهواره‌ای به نصف کاهش یافته است که این مسئله مرهون زحمات صدا و سیما نیز بوده است.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه پلیس در حوزه مبارزه با باندهای فساد نیز جدی‌تر شده است گفت: آمار جرایم این گونه باندها از جمله فساد، تجاوز، اغفال و غیره کاهش یافته است.

فرمانده ناجا درباره کشف و برخورد با قاچاق محصولات فرهنگی و ضد فرهنگی گفت: فشار در برخورد با قاچاقچیان این حوزه افزایش یافته است و افزایش کشفیات نشان می‌دهد که پلیس در این حوزه نیز توفیقات زیادی کسب کرده است.

وی افزود: قطعا پلیس در طرح تابستانه به دنبال افزایش آرامش و کاهش جرایم است.



شورا و شهرداری تهران ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌ ارتقای امنیت اخلاقی دارند


فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود مبنی بر درخواست اعضای شورای شهر تهران در مورد حضور پلیس در این شورا گفت: پلیس از این طرح استقبال می‌کند، چرا که شورای شهر تهران و شهرداری تهران ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌ ارتقای امنیت اخلاقی دارند.

وی با بیان اینکه وضعیت پوشش و ضوابط کارکنان شهرداری تهران وضع مناسبی دارد گفت: اگر شهرداری با اقدامات ایجابی خود در حوزه امنیت اخلاقی وارد شود از بار اقدامات سلبی ناجا کم خواهد شد و ناجا می‌تواند ورود حداقلی به این مسئله داشته باشد.



طرح‌های ویژه پلیس در ماه رمضان


احمدی‌مقدم درباره اجرایی‌شدن طرح‌های ویژه در ماه رمضان به ایسنا گفت: طبیعتا پلیس در ماه رمضان طرح‌های ویژه‌ای دارد و این طرح‌ها عمدتا در بحثایجاد تسهیلات عبور و مرور در ساعت نزدیک به افطار، تنظیم و نظارت اصناف و فروشندگان موادغذایی و همچنین اصناف و فروشندگان سرویس‌دهنده به مسافران است.



وی افزود: تظاهر به روزه‌خواری از نظر شرعی قانونی عرفی و غیره امری ناپسند است و پلیس به مانند سال‌های گذشته با این افراد برخورد می‌کند.



پلیس با لباس‌های متحدالشکل مخالف نیست


فرمانده ناجا در مورد برخورد پلیس با کراوات گفت: پلیس متعرض به پوشش کارکنان و مراجعه‌کننده سازمان‌ها نیست اما باید پذیرفت که برخی از یونیفرم‌ها با ارزش‌های ما در تضاد است.

وی با بیان اینکه انتظار است همه دستگاه‌ها نسبت به اقدامات سازمان‌های زیردست خود حساس باشند گفت: وزارت بهداشت به راحتی می‌تواند در یک بخشنامه این مسئله را حل کند.

فرمانده ناجا افزود: پلیس معتقد است برخی اقدامات به صورت سازمان یافته و هدفمند و در راستای تغییر ذائقه مردم صورت می‌گیرد.

احمدی‌مقدم افزود: برخی سازمان‌ها از دربان تا پذیرش و همچنین کادر خدمات‌درمانی از یک یونیفرم که با ارزش‌های ما در تضاد است استفاده می‌کنند که این سازمان‌ها و افراد سعی در برندسازی دارند.

وی با بیان اینکه این مسئله ساده‌ای است که به راحتی می‌توان مدیریت و مرتفع کرد گفت: لباس متحدالشکل ایرادی ندارد اما باید لباس منطبق بر ضوابط خاصی باشد.

به گفته فرمانده ناجا، این گونه پوشش برخی کارکنان سازمان‌ها هنوز عمومیت پیدا نکرده است.



تذکرلسانی وظیفه عمومی است


احمديمقدم درباره فعاليت برخي سازمانها و گروههاي ديگر در امر تذكر و انتقال بانوان بدحجاب به ايسنا گفت: طبيعا هر دستگاهي كه در حوزه سلبي وارد مي شود، بايد با نيروي انتظامي هماهنگيهايي انجام دهد. اما تذكرلساني وظيفه عمومي است و اگر سازماني مردم نهاد، خود راسا به اين اقدام وارد شود تعارضي با نيروي انتظامي ندارد اما در حوزه سلبي بايد با ناجا هماهنگي ايجاد شود.