به گزارش افکارنیوز، غلامرضا امیدوار شهری در گفتوگو با فارس گفت: بر اساس نقشههای پیش یابی یک سامانه بارشی در روز پنجشنبه به شمالغرب کشور نزدیک میشود و در استانهای واقع در شمالغرب و سپس در روزهای آغازین هفته آینده علاوه بر مناطق فوق در استانهای واقع در نوار شمالی فعال میشود.

وی اظهارداشت: بر این اساس از عصر ۵پنجشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان رگبار و بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و تگرگ و وزش باد شدیی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: همچنین جمعه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، قزوین و گیلات و به تدریح در مناطق استان‌های تهران، شمال سمنان، مازندران و گلستان آسمان ابری همراه با رگبار، وزش باد، و برخی نقاط همراه با تگرگ و رعد و برق همراه است.

وی ادامه داد: این شرایط به تنواب در روزهای شنبه و یکشنبه ادامه خواهد داشت و دمای هوا در روزهای جمعه در شمالغرب کشور و در نوار شمالی به طور محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

امیدوار شهری افزود: همچنین بارش باران در عصر پنجشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و در غرب و شرق استان اردبیل و غرب گیلان از شدت بیشتری برخوردار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در این روزها دریای خزر مواج خواهد بود