تندیس حاج احمد متوسلیان در مرز رژیم صهیونیستی با لبنان نصب خواهد شد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایرنا، ،'احمد متوسلیان' وابسته سفارت جمهوری اسلامی ایران و 'تقی رستگار مقدم' مشاور فنی سفارت ایران در بیروت به همراه 'كاظم اخوان' خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در چهاردهم تیر ۱۳۶۱برابر با چهارم ژوئیه ۱۹۸۲، در خلال تجاوز واحدهای ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان و اشغال بیروت، به دست شبه نظامیان مسیحی موسوم به نیروهای 'فالانژیست' كه تحت كنترل و فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی عمل میكردند، دستگیر شدند و تاكنون خبر دقیقی از سرنوشت این افراد در دست نیست.

' سیدمحسن موسوی ' رایزن و کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، گفت: قرار است روز جمعه نهم تیرماه در ' بوستان ایران ' در نقطه صفر مرزی لبنان با فلسطین اشغالی در منطقه ' مارون الراس ' توسط سفارت کشورمان در لبنان برنامه گرامیداشت این عزیزان برگزار شود و طی آن تندیس دیپلمات های ربوده شده در منطقه ای مشرف به سرزمین های اشغالی نصب شود.

این تندیس که در آن اشاره دست حاج احمد متوسلیان به سمت قدس شریف و بیت القدس است، نمادی از این مسئله است که سرزمین های اشغالی به دست رزمندگان مقاومت آزاد خواهند شد.

این تندیس توسط دانشجویان و هنرمدان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران طراحی و ساخته شده است و هیات بازسازی جنوب لبنان، نصب آن را در دست اجرا دارد.