بارش برف و باران  در برخی نقاط کشور

امروز در خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، سمنان و یزد، شمال استان‌های کرمان و خراسان جنوبی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود در ارتفاعات بارش برف رخ میدهد و در دامنه‌های جنوبی البرز شرق و جنوب شرق کشور وزش باد انتظار می‌رود.

یکشنبه در غالب مناطق کشور آسمان صاف است و در شرق و جنوب شرق کشور بویژه در شهر‌های مرزی وزش باد رخ می‌دهد با گذر موج تراز میانی جو از جنوب کشور دوشنبه در خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، جنوب همدان و مرکزی چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال بوشهر و فارس و همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی بارش رخ می‌دهد.

روز سه شنبه در شمال فارس و کرمان غرب یزد اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه وبویر احمد بارش ادامه خواهد داشت و در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

چهارشنبه در اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود و با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارندگی در کل نوار غربی کشور آغاز می‌شود.

پنجشنبه گستره فعالیت این سامانه علاوه بر نوار غربی کشور دامنه‌های جنوبی البرز را نیز فرا می‌گیرد و بتدریج مقدار بارندگی در جنوب غرب کاهش می‌یابد. همچنین در این روز با شمالی شدن جرایانات بر روی دریای خزر ابرناکی و بارش باران در سواحل شمالی پیش بینی می‌شود.

هواشناسی


همچنین طی روز‌های شنبه و یکشنبه سواحل شمالی و شمال غرب و یکشنبه و دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق روند افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.