کد نظام وظیفه کنکور 1402 را چگونه به دست آوریم؟

داوطلبان  کنکور سراسری  پیش از شرکت در این آزمون می بایست تمامی شرایط لازم را از طریق دفترچه ثبت نام مطالعه کرده و در صورت دارا بودن همه آن ها نسبت به ثبت نام اقدام کنند. یکی از مهم ترین شرایط اختصاصی ثبت نام داوطلبان مرد در کنکور 1402، مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه است. متقاضیان آقا که قصد شرکت در این آزمون را دارند باید قبل از هر چیزی از نظر نظام وظیفه مشکلی نداشته باشند تا بتوانند برای تحصیل و شرکت در کنکور اقدام کنند.

سازمان سنجش در فرم ثبت نام کنکور از داوطلبان مرد می خواهد تا وضعیت نظام وظیفه خود را از طریق لیست کد نظام وظیفه مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری مشخص نمایند. با توجه به اهمیت کد نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ برای داوطلبان ذکور در ادامه لیست کد نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور 1402 ارائه شده است.

 

کد نظام وظیفه کنکور ۱۴۰۲

زمان ثبت نام کنکور دی ۱۴۰۱ تمامی داوطلبان آقا باید در فرم ثبت نامی خود وضعیت نظام وظیفه خود را از طریق کد نظام وظیفه به سازمان سنجش اعلام نمایند. توجه داشته باشید که هنگام ثبت نام در وارد کردن عدد نظام وظیفه خود دقت نمایید چرا که در صورت عدم تطابق اطلاعات ثبتی شما با واقعیت حتی در صورت قبولی در دانشگاه، از ثبت نام شما جلوگیری به عمل خواهد آمد.

کد نظام وظیفه کنکور 1402 را چگونه به دست آوریم؟

براساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، کدنظام وظیفه داوطلبان مرد برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۲، به شرح زیر است و متقاضیان لازم است بر اساس شرایط خود کد مربوطه را تعیین و در بند 47 فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج کنند.

 

لیست کدهای نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری 1402
کد 1 داشتن کارت پایان خدمت
کد 2 دارا بودن کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص)
کد 3 مشمولان دارای برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت) در مدت اعتبار آن.
کد 4 مشمولان محصل سال آخر دوره متوسطه که در سال تحصیلی 1400-1401 معافیت تحصیلی دانش آموزی اخذ نموده و تا تاریخ 1401/06/31 در سنوات مجاز تحصیلی (حداکثر تا 20 سالگی تمام) فارغ التحصیل می شوند.
کد 5 دانش آموزانی که قبل از سن مشمولیت (قبل از 18 سالگی تمام) موفق به دریافت دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 شده باشند، به شرط نداشتن غیبت.

توضیح: دانش آموزانی که در سن 17 سالگی و قبل از سن مشمولیت موفق به دریافت دیپلم می شوند، چنانچه حداکثر تا شش ماه پس از رسیدن به سن مشمولیت (18 سالگی تمام) وارد دانشگاه شوند، مجاز به ادامه تحصیل می باشند؛ در غیر این صورت به دلیل ورود به غیبت، مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود؛ مگر اینکه در مهلت شش ماه، خود را معرفی کرده و بدون غیبت به خدمت اعزام و یا دارای برگ اعزام بدون غیبت باشند.

کد 6 کارکنان وظیفه (سربازان در حال خدمت) بدون غیبت اولیه دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 حضوری و پیوسته (دانش آموزان عادی) به شرطی که در مقطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند.
کد 7 کارکنان وظیفه ای که خدمت دوره ضرورت آنان تا تاریخ 1401/06/31 به پایان میرسد (این دسته از افراد باید به هنگام ثبت نام در دانشگاه، گواهی یا کارت پایان خدمت ارائه نمایند).
کد 8 کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از اداره نیروی انسانی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.
کد 9 دانشجویان انصرافی در صورتی که در سنوات اولیه تحصیلی، موضوع تبصره 1 ماده 33 قانون، انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یکسال سپری نشده باشد. مضافا مشروط به اینکه قبلا (از تاریخ 1390/08/22 به بعد) از امتیاز یکبار انصراف استفاده نکرده باشند.
کد 10 فارغ التحصیلان مقطع کاردانی فقط می توانند در رشته هایی در مقطع کارشناسی پیوسته تحصیل نمایند که برابر اعلام وزارتخانه های علوم و بهداشت، آن رشته (رشته تحصیلی مقطع کاردانی) مقطع کارشناسی ناپیوسته بالاتر ندارد.

 

امسال سازمان سنجش برای ورود به دانشگاه اقدام به برگزاری دو کنکور در ماه های دی و تیر می نماید. امسال تغییراتی در کنکور سراسری اعم از تغییر در نحوه برگزاری، حذف زیرگروه ها را داریم. برای اطلاع از نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۲ مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.