صدور هشدار نارنجی هواشناسی در پایتخت

حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر و امکان سیلابی شدن مسیل ها هشدار داد و اظهار کرد: مردم پایتخت پایان این هفته از رودخانه ها فاصله بگیرند و کنار مسیل ها اتراق نکنند.

وی گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی از ظهر چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه تا اواخر وقت پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه در استان تهران به ویژه ارتفاعات شمال و شمال غرب و غرب استان شاهد رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال بروز اختلال تردد در جاده های کوهستانی نیز هشدار داد و عنوان داشت: توصیه اکید مدیریت بحران در زمان صدور هشدارها این است که مردم در صورت عدم ضرورت از تردد در جاده های کوهستانی بپرهیزند و در صورت حضور تجهیزات کافی به همراه داشته باشند.

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در پایتخت

وی در ادامه گفت: طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی از بعد از ظهر چهارشنبه تا صبح شنبه به ویژه بعد از ظهر پنجشنبه تا جمعه در استان تهران به ویژه مناطق جنوبی و غربی شاهد وزش باد شدید تا خیلی شدید،احتمال طوفان لحظه ای خواهیم بود و اکیدا توصیه می شود کوهنوردان آماتور و حرفه ای در این زمان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

یزدی مهر در خصوص سامانه پیش بینی شده وزش باد شدید در استان‌ تهران نیز هشدار داد و افزود: شهروندان از قرار گرفتن زیر تابلوهای تبلیغاتی و درختان فرسوده اکیدا خودداری کنند چرا که در زمان وقوع باد شدید سقوط اجسام و اشیاء بسیار محتمل است، همچنین ضروری است که نسبت به سازه های موقت و قیم سازی نهال ها تمهیدات اندیشیده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای دما از روز چهارشنبه ۲۳ فروردین تا جمعه ۲۵ فروردین ماه نیز هشدار داد و اظهار داشت: کشاورزان و باغداران استان تهران نسبت به اخذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از آسیب به از درختان اقدام کنند.