دیدار بیش از ۳ هزار نفر با مسئولان قضایی دادگستری تهران در ماه رمضان

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به تاکیدات ریاست معزز قوه قضاییه مبنی بر بهره مندی مسئولان قضایی از فرصت ماه مبارک رمضان الکریم و حضور اقشار مختلف مردم درمساجد و میعادگاه‌های نماز جمعه گفت: در سطح استان تهران ۱۵۴ میز خدمت در ماه مبارک رمضان برپا شد که بیش از ۳۲۰ نفر از معاونین قضایی و روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های استان تهران ضمن مشارکت و حضور در این اقدام به مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم پاسخ گفتند.

علی القاصی با اشاره به اینکه اقدام ابتکاری ریاست معزز قوه قضاییه که با تجربه موفق از سال گذشته در سال جاری نیز صورت پذیرفته است گفت: برنامه‌های ملاقات خارج از دستگاه قضایی، فراهم سازی فرصتی مضاعف، برای دسترسی بدون مانع و واسطه اقشار مختلف مردم به مسئولان قضایی است.

القاصی برگزاری ملاقات‌های مردمی را از دو منظر "تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به مراجعان" و همچنین "ارزیابی و نظارت برنحوه انجام وظایف و اقدامات کارکنان"، قابل توجه دانست و گفت: «ارتباط با متن مردم و حضور در میان آنان» از جمله مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌باشد که وظیفه و مسئولیت مدیران دستگاه قضایی را در حضور در اینگونه برنامه ها، بیش از پیش سنگین می‌کند.

دیدار بیش از ۳ هزار نفر با مسئولان قضایی دادگستری تهران در ماه رمضان

القاصی گفت: در برنامه ملاقات‌های مردمی و برپایی میز خدمت در ماه مبارک رمضان، مسئولان قضایی استان تهران با بیش از ۳۷۰۰ نفر از مردم و مراجعان دیدار داشته اند و ضمن استماع مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها با بررسی درخواست ها، دستورات مقتضی را در چارچوب قانون و برای رفع مشکلات آنان صادر کرده اند.

وی گفت: ملاقات چهره به چهره با مردم خصوصا در محیط‌های معنوی و توام با آرامش در مساجد و بقاع متبرکه، عمل به این مضمون سخن بزرگان دین است که "خدمت به خلق را عبادت" دانسته اند.