به گزارش افکارنیوز، دكتر ابراهيم خدايي سرپرست سازمان سنجش آموزش كشور در گفتوگو با ايسنا، با تاكيد بر اينكه كنكور ۹۱ در آرامش و امنيت كامل و بدون هيچ گزارش تخلفي و اخلالي به كار خود پايان داد، اظهار كرد: نتايج اوليه كنكور به صورت كارنامه از ۱۵ مردادماه منتشر ميشود بر اين اساس داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ميتوانند از ۱۷ تا ۲۳ مردادماه نسبت به انجام انتخاب رشته به ترتيب اولويت علاقه اقدام كنند.

وی با تاکید بر برگزاری آزمون در امنیت و نظم کامل، گفت: تا کنون هیچ گونه گزارشی به سازمان ارائه نشده است.

وی با اشاره به برگزاری کنکور سراسری ۹۱ برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم، نیمه حضوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پیام نور، غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه‌های ویژه فرهنگیان با رقابت یک میلیون و ۶۶ هزار و ۱۴۱ نفر، اظهارکرد: از این تعداد ۶۳۹ هزار و ۹۸۲ داوطلب زن و ۴۲۶ هزار و ۱۵۹ داوطلب مرد هستند.

وی با بیان اینکه امسال از یک میلیون و ۶۶ هزار و ۱۴۱ داوطلب کنکور سراسری، ۶۶۰ هزار داوطلب در دانشگاه‌های کشور پذیرش خواهند شد، اظهار کرد: بر این اساس در گروه علوم ریاضی و فنی ۲۱۸ هزار داوطلب، گروه آزمایشی تجربی ۸۸ هزار داوطلب، گروه آزمایشی علوم انسانی ۱۷۰ هزار داوطلب، گروه آزمایشی هنر ۲۱ هزار داوطلب، در گروه آزمایشی زبان ۱۸ هزار داوطلب و در چند‌گروهی‌ها ۱۴۵ هزار داوطلب پذیرش خواهند شد.

وی با بیان اینکه میزان ظرفیت ۶۶۰ هزار نفری پذیرش داوطلبان در کنکور ۹۱ احتمال افزایش نیز خواهد داشت، گفت: بر این اساس امسال نسبت به سال گذشته حداقل ۱۰۰ هزار نفر افزایش ظرفیت خواهیم داشت.

سرپرست سازمان سنجش با بیان اینکه بر این اساس گروه علوم ریاضی دارای بیشترین ظرفیت و علوم تجربی دارای کمترین ظرفیت می‌باشد، تصریح کرد: شانس پذیرش داوطلبان در کنکور امسال ۷۰ درصد است البته این شانس در گروه‌های آزمایشی مختلف متفاوت خواهد بود.

خدایی با بیان اینکه پس از قرائت پاسخنامه‌ها در قرنطینه و محاسبه نمرات خام و تراز شده هر داوطلب نتایج آنان به صورت کارنامه از ۱۵ مردادماه اعلام می‌شود، به ایسنا اظهار کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند از ۱۷ تا ۲۳ مردادماه نسبت به انجام انتخاب رشته به ترتیب الویت علاقه اقدام کنند.

وی از اعلام نتایج نهایی کنکور از ۱۵ تا ۱۷ شهریور ماه در طریق سایت سازمان سنجش خبر داد و افزود: همچنین فهرست اسامی معرفی شدگان رشته‌های نیمه متمرکز در نیمه اول مهرماه به منظور شرکت داوطلبان در مرحله دوم تا چند برابر ظرفیت اعلام می‌شود.

سرپرست سازمان سنجش در خاتمه با بيان اينكه آزمون سراسري سال ۹۱ طي روزهاي پنجشنبه ۸ تير، جمعه ۹ تير و شنبه ۱۰ تير برگزار شد، گفت: همچنين كليد اوليه سوالات كنكور فردا يكشنبه ۱۱ تير ماه منتشر ميشود.