رییس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) از فوتبالدوستان همجنسگرا پوزش خواست؛ زیرا پیشتر گفته بود که آنها در صورت رفتن به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از "فعالیت جنسی پرهیز کنند.

به گزارش شبکه ایران به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، سپ بلاتر، رییس فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) از فوتبال‌دوستان همجنسگرا پوزش خواست؛ زیرا پیشتر گفته بود که آنها در صورت رفتن به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از " فعالیت جنسی پرهیز کنند. "

بی‌بی‌سی افزود: همجنسگرایی در قطر ممنوع است و اظهارات اولیه آقای بلاتر خشم گروه‌های مدافع حقوق همجنسگرایان را برانگیخته بود! آنها خواهان عذرخواهی یا استعفای او شده بودند!

بلاتر نیز در یک عقب‌نشینی آشکار گفت: " من قصد اعمال تبعیض را نداشتم و هرگز چنین قصدی نخواهم داشت. اگر کسانی آزرده‌خاطر شده‌اند، من متاسفم و پوزش می‌خواهم. "

بنابراین گزارش، آقای بلاتر اوایل این هفته ظاهرا به مزاح گفته بود که همجنسگرایان در صورت سفر به قطر برای تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ بهتر است از " فعالیت جنسی پرهیز کنند. " وی سپس با لحنی جدی گفت که فکر نمی‌کند از این بابت مشکلی پیش بیاید.

بلاتر همچنین گفت: " در خاورمیانه فرهنگ دیگری هست زیرا دین دیگری آنجا هست اما در فوتبال ما هیچ حد و مرزی نمی‌شناسیم! ما همه چیز را به روی همه می‌گشاییم و فکر می‌کنم نباید هیچ انسانی مورد تبعیض قرار بگیرد. اگر آنها(همجنسگرایان) می‌خواهند مسابقه‌ای را در جام جهانی قطر تماشا کنند، یقین دارم به آنها اجازه ورود به چنان مسابقاتی داده می‌شود. "

باید منتظر ماند و دید که واکنش مقامات قطری به اظهارات بلاتر چه خواهد بود؟!