آموزش آرایش صورت ساده و زیبا در خانه

آرایش صورت، امروزه یکی از روتین‌های معمول و روزانه بانوان به حساب می‌آید. داشتن میکاپ لایت و ساده، ضمن پوشاندن نواقص و مشکلات پوستی، می‌تواند زیبایی‌های ظاهری شما را تا حد زیادی تقویت کند. کافی است چند نکته کلیدی و ساده را در این زمینه یاد بگیرید تا بتوانید در عرض چند دقیقه، آرایش جذابی را در خانه اجرا کنید.

آموزش آرایش صورت زیبا در خانه

اجرای میکاپ زیبا و کامل، بسیار راحت‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید.کافی است لوازم آرایشی مورد نیازتان را تهیه نمایید و با برخی نکات مهم آشنایی داشته باشید. ادامه روند، با چند بار تکرار و تمرین به راحتی قبل حل است.

قبل از شروع آرایش، پوستتان را بشویید

اولین قدم برای داشتن آرایش یکدست و زیبا، شستشوی پوست و از بین بردن آلودگی‌های احتمالی است. همیشه برای گرفتن نتیجه درست و آسیب نرساندن به پوستتان، بهتر است از از شوینده‌های مناسب و سازگار با پوست کمک بگیرید.

استفاده از محصولات مراقبت پوست

وجود لایه‌های متعدد میکاپ روی پوست شما، می‌تواند راندمان تنفس و تغذیه سلول‌های پوستی را با اختلال مواجه کند. از طرفی، برخی مشکلات پوست از قبیل خشکی و دهیدراته بودن آن، نتیجه آرایشتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای رفع این مشکلات، توصیه می‌شود از محصولات مراقبت پوستی کمک بگیرید.

ترتیب استفاده محصولات مراقبتی پیش از میکاپ، به صورت زیر است:

  • تونر آبرسان، پوست را هیدراته می‌کند و از ماسیدن آرایشتان جلوگیری می‌نماید.
  • سرم‌های مغذی، گزینه عالی برای تغذیه پوست در طول میکاپ به شمار می‌روند.
  • استفاده از مرطوب کننده، ضمن تامین رطوبت سلول‌ها از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.
  • کرم دور چشم نقش مهمی در حفاظت از پوست حساس اطراف چشم دارد.

استفاده از پرایمر و ماندگاری آرایش

پرایمرها، پایه‌ای با دوام و چسبناک روی پوستتان به وجود می‌آورند. البته شما این چسبناک بودن را حس نخواهید کرد. آنها، مانند لایه‌ای بافری عمل می‌کنند و از ادغام محصولات مراقبتی و آرایشی جلوگیری می‌نمایند. همچنین، منافذ پوستی و ناهمواری‌ها را نیز رفع می‌کنند. د‌رنتیجه، پایه‌ای یکدست برای زیرسازی پوست فراهم می‌نمایند.

لک‌ها و نواقص پوستی را بپوشانید

اغلب ما با برخی مشکلات پوستی مانند جای جوش، آکنه‌های ناگهانی و لک‌های تیره دست و پنجه نرم می‌کنیم. اما کانسیلرها اینجا هستند تا در یک چشم بر هم زدن، تمام این نواقص را بپوشانند. کانسیلر، در واقع نوعی کرم پودر فشرده با غلظت بالا است که قدرت کاور بی‌نظیری را فراهم می‌نماید.

آموزش آرایش صورت ساده و زیبا در خانه

برای پوشاندن لک‌های پوستی با میکاپ، کانسیلرتان را بردارید و مقداری از آن را روی لک و تیرگی‌های پوستی بمالید. سپس به کمک بلندر مرطوب یا براش نرم، کانسیلر را روی پوستتان بلند (محو)کنید تا پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

فونداسیون‌ها، پایه اصلی زیرسازی هستند

فونداسیون‌ها، تمام قسمت‌های پوستتان را کاور می‌کنند و پایه اصلی زیرسازی به شمار می‌روند. از بی بی کرم و سی سی کرم گرفته تا انواع کرم پودر و کوشن، همگی جزو محصولات فونداسیون پوست به شمار می‌روند. شما می‌توانید با توجه به جنس و نیازهای پوستی خود، محصول مناسبی را انتخاب نمایید.

نکته بسیار مهم درباره فونداسیون‌ها، تناژ رنگ آنها است. اگر می‌خواهید آرایش طبیعی و زیبایی داشته باشید، بهتر است کرم پودری را انتخاب کنید با تناژ طبیعی پوستتان هارمونی داشته باشد. سپس کرم پودر را روی پوستتان بمالید و به کمک براش یا بیوتی بلندر، آن را به صورت یکدست محو کنید.

اهمیت آرایش چشم

چشم‌ها، نقطه کانونی صورت ما به حساب می‌آیند و نقش مهمی در زیبایی میکاپ دارند. برای داشتن آرایش چشم ساده، کار را با سایه نود و خوش‌رنگی آغاز نمایید. سایه را در سرتاسر پلک بالا بمالید و تا میانه پلک ادامه دهید. سپس سایه تیره‌تری با تناژ قهوه‌ای متوسط را، در قسمت خارجی پلک بزنید و به سمت انتهای ابرو امتداد دهید.

آموزش آرایش صورت ساده و زیبا در خانه

حالا با توجه به حالت چشم و پلک‌های خود، فرم مناسبی از خط چشم را انتخاب و رسم نمایید. در آخر، از ریمل کمک بگیرید و آرایش چشمتان را تکمیل کنید.

رژ لب‌ها را فراموش نکنید

رژ لب، نقش موثری در تکمیل میکاپ و تعیین سبک آن دارد. اگر دوست دارید آرایش چشم‌هایتان خیره کننده‌تر از همیشه به نظر برسد، بهتر است از رژ لب‌های نود و همرنگ لب استفاده کنید. اما در صورتی که دوست دارید توجهات را از چشمان خود دور کنید، به سراغ رژ لب‌هایی با تناژ قرمز بروید.

رژگونه، روح آرایش شما است

رژگونه‌ها تولید شده‌اند تا طراوت و شادابی را به پوستتان هدیه دهند. .برای استفاده حرفه‌ای و اصولی از رژگونه، مقداری از آن را روی بخش بالایی استخوان گونه بمالید. سپس به کمک براش، آن را به سمت شقیقه‌ها پخش کنید تا حالتی لیفت به چهره‌تان بدهد.

نکته بسیار مهمی که درباره اصول اولیه میکاپ نادیده گرفته می‌شود، کیفیت لوازم آرایشی مورد استفاده است. محصولات آرایشی، به صورت مستقیم با پوست شما در ارتباط هستند و سلامت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. با این اوصاف، مهم نیست  قیمت خط چشم یا رژ لب اصل چقدر بیشتر از نمونه‌های فیک و بی‌کیفیت است.

فراموش نکنید که سرمایه گذاری روی محصولات ایمن و گران قیمت، هزینه اضافه نیست بلکه تضمین سلامتی خودتان است. فروشگاه اینترنتی روژا شاپ ، با گردآوری محصولات معتبر و اصل، بستری امن و مناسب را برای خریدهای شما فراهم کرده است.