بررسی های انجام شده توسط خبرنگار ما نشان می دهد كه بیش از ۹۰ درصد از پروازها به مقصد شهرهایی همچون آنتالیا و تایلند و برخی دیگر شهرهای جهان در أیام ماه محرم الحرام و به ویژه در أیام پایانی آن كه تعطیل رسمی بود، به طور كامل پر بوده است.

به گزارش شیعه آنلاین؛ آژانس های مسافرتی با ارائه پیشنهادات و قیمت های به اصطلاح مناسب و طلایی، تأثیر بسزایی در تحریک و کشاندن مسافران به این مناطق در این أیام ایفا کرده اند.

در همین حال چندی پیش نیز خبری تحت عنوان " به نام کربلا، به سوی پاتایا! " در این پایگاه خبری منتشر شد و در آن آمده بود: برخی از آژانس‌های مسافرتی تحت نظارت سازمان میراثفرهنگی و گردشگردی، به " وام‌فروشی " از سهمیه تخصیص داده شده برای زائران کربلای معلا اقدام ورزیده‌اند، البته نه برای انجام سفر زیارتی به کربلا بلکه برای سفر سیاحتی به کشورهای شرق آسیا مانند تایلند، سنگاپور، مالزی و غیره.

این " وام‌فروشی " در اصل یک نوع کلاه برداری است که از طریق رد و بدل کردن چند کاغذ و رسید انجام می‌گیرد. در واقع سازمان میراثفرهنگی و گردشگری به آژانس های مسافرتی، مجوزی داده تا نسبت به انعقاد قرار داد با یکی از موسسات مالی و اعتباری اقدام نمایند تا در قبال معرفی زوار عتبات عالیات به این موسسه مالی و اعتباری، وامی با بهره‌ای کم جهت زیارت به این زوار داده شود، اما این آژانس‌های مسافرتی اقدام به پخش و فروش برگه‌های معرفی وام خود تحت عنوان حواله سفر می‌نمایند و در این میان از هر مسافر حدود دو میلیون و چهارصد هزار ریال سود وام دریافت می‌شود.

شایان ذكر است علاوه بر آژانسهای مسافرتی كه سود وام خود را دریافت میكنند، موسسات مالی و اعتباری نیز با فروش برگههای مخصوص وام، دو میلیون و چهارصد هزار ریال بدست میآورند و از نام كربلا و اعتبار عتبات عالیات برای راهی كردن مسافران به كشورهای شرق آسیا اقدام مینماید