بدون بستر امنیت توسعه و نوسازی به نتیجه نخواهد رسید

 سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا در همایش امنیت اقتصادی، سلامت و مشارکت با بیان اینکه امنیت یکی‌تر اصول مهم زندگی انسان‌ها است گفت: بستری برای رشد و تکامل تمامی انسان‌ها است و براساس عقیده تمام نخبگان ثبات و امنیت موجب توسعه تمامی امور می‌شود. 

وی ادامه داد: بدون ایجاد بستر امنیت هیچ توسعه و نوسازی به نتیجه خواهد رسید و بدون امنیت ورود پیدا کردن به این موضوعات محکوم به شکست است و بدون امنیت تمام دنیا تاریک است. 

شرفی گفت: شهدایی که به سبب امنیت اقتصادی و مقابله با فساد تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شده‌اند سند کارآمدی است و در مقابل قانونی وجود دارد که در آن فلسفه وجودی پلیس را حفاظت از جان، مال و ناموس مردم معرفی است و براساس این قانون پلیس وظیفه حفاظت از اموال مردم است. 

وی درباره ساختار پلیس گفت: در این خصوص ساختاری کم نظیر در میان تمام پلیس‌های دنیا داریم و مرتبط‌ترین آن پلیس امنیت اقتصادی است و اولین ماموریت پلیس امنیت اقتصادی ایجاد امنیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی است و دومین ماموریت آن مقابله با فساد و اخلالگران اقتصادی است. 

شرفی ادامه داد: ماموریت آخر این پلیس مقابله با قاچاق کالا است و از نظر ساختاری مرتبط‌ترین پلیس وجود دارد و اگر احیانا از مسیر منحرف شدیم باید مقامات قوه قضائیه تذکر دهند، زیرا وظیفه پلیس طی کردن صحیح این مسیر است. 

جانشین معاون هماهنگ‌کننده درباره پلیس پیشگیری گفت: در این پلیس مرکز انتظام وجود دارد و بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جوانان علاقه‌مند به حوزه حفاظت سازماندهی شده‌اند و آمادگی دارند تحت هدایت و تعلیم پلیس حفاظت فیزیکی محل‌های تولیدی را در اختیار بگیرند. 

وی درباره پلیس بین الملل گفت: مشکلات متعددی در حوزه اقتصادی و فرار متهمان به کشور‌های دیگر وجود دارد و ما با استفاده هر اعلان قرمز و ظرفیت‌های بین المللی افراد را به کشور بازمی‌گردانیم. 

شرفی درباره پلیس گذرنامه گفت: این آمادگی وجود دارد تا در حمل و نقل و انتقال محصولات کمک کنیم و تسهیل گری‌های لازم را در حوزه گذرنامه انجام دهیم و پلیس با افتخار در تامین امنیت یکی از ساختار‌های موثر است.

بدون بستر امنیت توسعه و نوسازی به نتیجه نخواهد رسید