کاهش کیفیت هوا در برخی از نقاط کشور طی سه روز اخیر

دوشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی همچنین در جنوب شرق سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان افزایش ابر رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید بویژه در ساعات بعد از ظهر رخ می‌دهد. 

سه شنبه گستره ابرناکی در مناطق ذکر شده در شمال غرب و جنوب شرق افزایش یافته و رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید در این مناطق انتظار می‌رود. در سواحل دریای خزر و اردبیل نیز رگبار پراکنده و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

 چهارشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار پراکنده رخ میدهد در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان شمال و شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس نیز رگبارو رعد و برق رخ میدهد. 

طی سه روز اخیر در مناطقی از شرق کشور و جنوب استان‌های خراسان رضوی سمنان، تهران و البرز و استان‌های اصفهان، قم و مرکزی وزش باد و خیزش گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

در ساعات بعد از ظهر در مناطقی از غرب کشور نیز وزش باد و نفوذ گرد و غبار از مرز‌های کشور عراق دور از انتظار نیست. 

پنجشنبه فقط در جنوب سیستان و بلوچستان ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان بارش پیش بینی می‌شود. جمعه و شنبه در غالب مناطق کشور جوی پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما مستقر میشود و وزش باد در شرق و جنوب شرق کشور همچنین در جنوب خوزستان افزایش مییابد. 

دریای خزر نیز از اواخر دوشنبه و سه شنبه مواج است همچنین شرق دریای عمان نیز در پنج روز آینده مواج است.

هواشناسی