دولت هزینه تحصیل دانش‌آموزان دهک‌های ۱ تا ۴ سمپاد را متقبل شد

رضا مراد صحرایی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه اعتباراتی برای پوشش این گروه از دانش آموزان پیش بینی نشده بود، این کار در قالب هدیه ویژه رئیس جمهور انجام خواهد شد.

وی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای رتبه بندی بازنشستگان در آموزش و پرورش به خبرنگاران گفت: رتبه بندی بازنشستگان در آموزش و پرورش اعمال شده است ولی مسئله مربوط به پرداخت کسور بازنشستگان است که باید از طریق سازمان برنامه بودجه به صندوق بازنشستگی کشوری با صدور احکام انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه این موضوع را به صورت پیوسته پیگیری می کند،‌ تصریح کرد: بین سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگی کشوری درباره وجهی که برای بازنشستگان آموزش و پرورس باید پرداخت شود، اختلاف نظر وجود دار ولی پیش از شروع سال تحصیلی این موضوع حل می‌شود.

وی درباره اینکه واریزی اخیر معلمان بر اساس رتبه بندی انجام شده صورت گرفته است،‌ گفت: آنچه که ما انجام دادیم بر اساس رتبه بندی است ولی آنچه که صندوق بازنشستگان کشوری انجام می‌دهد بر اساس احکام است که صادر خواهد شد.

صحرایی درباره موضوع عدم پرداخت شهریه در دهک‌ها پایین در مدارس سمپاد عنوان کرد: دانش آموزانی که در مدارس سمپاد پذیرفته می‌شوند باید شهریه پرداخت کنند ولی دهک‌های یک تا ۴ از پرداخت شهریه معاف هستند.

وی درباره آزمون استخدام دبیر که قرار است ۱۲ مرداد برگزار شود، تصریح کرد: این آزمون با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود؛ بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند و حدود ۲۲ هزار نفر ظرفیت جذب دبیر وجود دارد که امیدواریم با جذب این تعداد معلم، میزان کسری دبیر به ویژه در مدارس ابتدایی جبران شود.

صحرایی