تعویض گذرنامه اربعین بدون نیاز به مراجعه حضوری

پیاده‌روی اربعین یکی از آیین‌های مهم شیعیان است که هر ساله در ایام منتهی به اربعین حسینی برگزار می‌شود، به نحوی که این رویداد در سال‌های اخیر به عنوان بزرگترین گردهمایی سالیانه مذهبی در جهان ثبت شده است و در سال جاری قرار است با پیگیری و تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خدمات و سرویس‌های بهتر و متنوع‌تری نسبت به سال گذشته به زوار اربعین ارائه شود.

در همین رابطه به تازگی عیسی زارع پور اظهار کرد: بخش قابل توجهی از خدماتی که مردم به آن احتیاج دارند توسط پلیس ارائه می‌شود و خوشبختانه بسیاری از این خدمات برخط شده است.

وی افزود: یک مانعی وجود داشت این بود که باید مردم عزیزمان غیر از مراجعه از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند برای انجام بعضی کارها باید مراجعه حضوری هم به دفاتر پلیس +۱۰ هم انجام می‌دادند که فرمانداری محترم فراجا گفتند این را حذف می‌کنیم و همان احراز هویتی که از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام می شود را قبول کنیم که خدمات را بتوانیم راحت تر به مردم ارائه کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک گفت و گوی خبری بیان کرد: ‌با این اقدام دیگر نیازی به تعویض گذرنامه به صورت حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ یا جای دیگر  وجود ندارد و همانجا برخط کارهایتان را انجام می‌دهید و ان شاالله گذرنامه توسط پست به منازل ارائه می‌شود.

گفتنی است روز گذشته هم جلسه هماهنگی رویداد همراه با اربعین؛ همگام با فناوری با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد و وی با اشاره به سرویس‌های جدید و متنوعی که برای ایام اربعین حسینی ارائه می‌شود،  اعلام کرد به برکت این ایام، می‌توان این سرویس‌ها در طول سال نیز پایدار و در خدمت به مردم باشند.

زارع پور همچنین با اشاره به اهمیت و ارزش خدمت در ایام اربعین حسینی تأکید کرد خدمت فناورانه می‌تواند جلوه و اثربخشی بیشتری در این ایام داشته باشد و کار ویژه‌تری است.

تعویض گذرنامه اربعین بدون نیاز به مراجعه حضوری