بهره‌برداری از یک ورودی ویژه در خط ۷ مترو تهران

محمود یوسفی مجری خط ۷ مترو تهران گفت: ایستگاه بریانک در محدوده محله‌ای به همین نام و در مرز مناطق ۱۰ و ۱۱ قرار دارد که امکان دسترسی مسافران به بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان بریانک و محلات پیرامونی پل قزوین را فراهم می‌سازد. پیش از این، ورودی‌های شمالی و غربی ایستگاه مذکور به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۴۰۰ افتتاح شده بود و حالا نوبت به بهره‌برداری از ورودی جنوبی در ابتدای خیابان گلبن رسیده است تا در خدمت مسافران شبکه مترو قرار گیرد.

یوسفی در ادامه گفت: در فرآیند ساخت و تجهیز ورودی جنوبی ایستگاه مذکور، بهره‌مندی حداکثری از تولیدات داخلی لحاظ شده که این امر ضمن کاهش هزینه‌های پروژه، تسریع در تأمین قطعات را در پی داشته است. ضمن اینکه ورودی جنوبی ایستگاه بریانک را باید یک ورودی ویژه قلمداد کرد. از امکانات خاص و منحصر به فرد این ورودی می‌توان به سکو و سالن تهیه بلیت مناسب‌سازی شده برای افراد کم‌توان جسمی و حرکتی، ۴ دستگاه گیت ورودی مخصوص معلولان (مناسب برای عبور ویلچر)، ۲۵۰ متر مسیر ویژه برای نابینایان، ساخت رمپ با شیب استاندارد برای تردد ویلچر و همچنین مسیر حرکت توان‌خواهان اشاره کرد که ساخت چنین ورودی در نوع خود بی‌سابقه بوده است.ورودی ویژه افراد کم توان جسمی و حرکتی در ایستگاه بریانک، با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان به مرحله افتتاح رسیده است.

گفتنی است در راستای تکمیل اقدامات دست‌اندرکاران اجرایی این پروژه، شهرداری منطقه ۱۰ با ساخت پایانه تاکسی در محوطه مجاور ورودی جنوبی ایستگاه بریانک، امکان تبادل مسافر بین مد‌های متنوع حمل و نقل عمومی را به درستی عینیت بخشیده است.

بهره‌برداری از یک ورودی ویژه در خط ۷ مترو تهران