سفر رئیس دستگاه قضا به گرگان

 این سفر که پس از خاطرات خوش گلستانی ها از سفر قبلی رئیس قوه قضائیه و رفع گره ۱۷ ساله پتروشیمی گلستان صورت می گیرد با هدف جهت رفع موانع حقوقی تولید چندین بنگاه اقتصادی و صنعتی و رسیدگی، بازدید نظارتی از واحدهای قضایی و اتخاذ تدابیر پیرامون پرونده‌های کثیرالشاکی در راستای استیفای حقوق مالباختگان برنامه ریزی شده است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دقایقی پیش  امروز پنجشنبه( 26 مرداد) در سفری غیررسمی و بدون تشریفات وارد گرگان مرکز استان گلستان شد.

شایان ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال 1400 تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان ، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان ، مرکزی، اصفهان، البرز وکردستان سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفرهایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده‌ است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان ، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران و فارس نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است. 

سفر رئیس دستگاه قضا به گرگان

سفر امروز به استان گلستان، دهمین سفر بدون تشریفات و غیررسمی رئیس قوه قضاییه است.

نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آنها و همچنین  اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.