آغاز انتخاب رشته دانشگاه آزاد از امروز

نتیجه علمی داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ،جمعه ۲۷ مرداد به صورت کارنامه حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی، روی سایت اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت. آن دسته از داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به جز رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی باید پس از دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌التحصیلی آزمون دانشگاه آزاد اسلامی www.azmoon.org مراجعه کنند.

انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه آزاد از فردا ۳۱ مرداد در سایت www.azmoon.org آغاز می‌شود ️و دفترچه انتخاب رشته با آزمون و بدون ازمون دانشگاه آزاد جداگانه روی سایت قرار می‌گیرد.

بر اساس مصوبه جلسه ۲۲ سال ۹۸ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی که در کارنامه اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند توجه داشته باشند که رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته مندرج در سایت سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است و در صورت علاقه‌مندی به هر یک از این چهار رشته تحصیلی، باید آن‌ها را در فرم انتخاب رشته در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و در اولویت مورد دلخواه درج کنند.

همچنین داوطلبانی که در یکی از رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند می‌توانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات محل قبولی، ثبت‌نام و مشغول به تحصیل شوند.

دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته در همه گروه‌های آزمایشی نیز هم اکنون در سایت سازمان سنجش قرار گرفته و انتخاب رشته از طریق سامانه جامع آزمون سراسری برای همه گروه‌های آزمایشی از روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد آغاز می‌شود و تا روز شنبه ۴ شهریور ادامه خواهد داشت.

انتخاب رشته برای انتخاب کدرشته محل‌های پذیرش با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون» در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل، انجام می‌شود. به عبارت دیگر فرآیند انتخاب رشته این دو جداگانه نخواهد بود.

بر این اساس داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت‌های اول و دوم) ثبت‌نام کرده و غایب جلسه این آزمون‌ها بوده‌اند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته‌های پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی ندارند و می‌توانند در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است تا ۱۵۰ کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب کرده و در فرم انتخاب رشته درج کنند.

همچنین داوطلبانی که قبلاً در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند از روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد تا روز شنبه ۴ شهریور نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است، براساس دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی که امروز در سایت سازمان سنجش منتشر شده است، اقدام کنند.

آغاز انتخاب رشته دانشگاه آزاد از ۳۱ مرداد