چگونه جیمیل‌های دریافتی را در تلفن همراه ترجمه کنیم؟

تاکنون ویژگی ترجمه Gmail فقط در نسخه وب آن در دسترس بود، اما حالا این قابلیت برای دستگاه‌های Android و iOS نیز در دسترس است.

گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرد: سال‌ها است که کاربران می‌توانند به راحتی ایمیل‌ها را در نسخه وب Gmail به بیش از ۱۰۰ زبان ترجمه کنند. امروز خوشحالیم که امکان ترجمه در برنامه تلفن همراه Gmail را اعلام کنیم. این ویژگی شما را قادر می‌سازد به سادگی و در طیف گسترده‌ای از زبان‌ها ارتباط برقرار کنید.

این ویژگی برای کمک به کاربران در نظر گرفته شده است؛ به گونه‌ای که اگر ایمیل‌هایی را به زبانی دریافت می‌کنید که متوجه نمی شوید، یا اگر می‌خواهید ایمیلی را به زبان اصلی آن بخوانید، اما زبان آن را نمی‌دانید، می‌تواند مفید باشد.

با استفاده از این ویژگی جدید، یک برنامه به طور خودکار زبان محتوای ایمیل را شناسایی می‌کند و یک بنر در بالای ایمیل نمایش می‌دهد که در آن می‌توانید زبان دلخواه خود برای ترجمه را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر ایمیل به زبان اسپانیایی باشد و زبان کاربر انگلیسی است، می‌تواند به سادگی روی "Translate to English" کلیک کند تا متن ترجمه شده را ببیند.

نحوه ترجمه ایمیل در اپلیکیشن جیمیل
-برنامه Gmail و ایمیلی را که می‌خواهید ترجمه کنید باز کنید.
-روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای ایمیل کلیک کنید.
- ترجمه را انتخاب کنید.
-زبان مورد نظر برای ترجمه ایمیل را انتخاب کنید.
-ایمیل به زبان جدید ترجمه و نمایش داده می‌شود.
- اگر گزینه ترجمه را رد کنید، زمانی که برنامه تشخیص دهد محتوای ایمیل با زبان انتخابی شما متفاوت است، دوباره ظاهر می‌شود.
- همچنین می‌توانید بنر ترجمه را با پذیرفتن اعلان «دیگر ترجمه نکنید» که هنگام رد شدن بنر ظاهر می‌شود، خاموش کنید.
- در ضمن اگر سیستم نتواند زبان دیگری را شناسایی کند، می‌توانید ایمیل را با استفاده از گزینه موجود در منوی سه نقطه به صورت دستی ترجمه کنید.

موارد دیگر که باید هنگام استفاده از ویژگی جدید ترجمه Gmail به خاطر داشته باشید:
- قابلیت ترجمه در حال حاضر در مرحله بتا است، به این معنی که ممکن است اشکال یا خطا‌های گاه به گاه در محتوای ترجمه شده وجود داشته باشد.
-به خاطر داشته باشید که ترجمه ممکن است کاملاً دقیق نباشد، به خصوص برای اسناد فنی یا حقوقی که نیاز به درک دقیق زبانی دارند.
- این ویژگی به شما امکان می‌دهد هر بار یک ایمیل را ترجمه کنید، بنابراین اگر چندین ایمیل به زبان خارجی دارید، باید آن‌ها را جداگانه ترجمه کنید.
-همچنین، این ویژگی به تدریج در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، بنابراین اگر این ویژگی را در برنامه جیمیل خود مشاهده نکردید، برنامه را به روز کنید یا چند هفته صبر کنید.

چگونه جیمیل‌های دریافتی را در تلفن همراه ترجمه کنیم؟