زیرساخت‌ ها برای برقی‌ شدن حمل و نقل تهران در حال آماده‌ سازی است

علیرضا زاکانی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره طرح مشترک وزارتخانه های نفت و صمت با شهرداری برای خودروهای برقی عمومی اظهار داشت: با همکاری وزارت نفت و صمت ۴۰۰ هزار موتور برقی و ۵۰ هزار تاکسی برقی و هزار دستگاه اتوبوس برقی هدف گذاری شده تا بتوانیم در راستای برقی سازی تهران گام برداریم.

وی ادامه داد: تاکنون بخشی از زیرساخت ها در تهران مستقر شده و توسعه زیرساخت ها در تهران تا پایان سال ادامه دارد و این کار بزرگ انجام خواهد شد.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که این جنب و جوش و تلاشی که در دولت آیت‌الله رئیسی وجود دارد، زمینه آسایش، رفاه و همچنین زیست‌پذیری بهتر تهران را فراهم کند.

تخریب ساختمان در خلازیر توسط پیمانکار صورت گرفته بود

زاکانی در ادامه درباره انتشار فیلمی در فضای مجازی درباره تخریب ساختمان های غیرمجاز، به این نکته اشاره کرد که شهرداری تخریب ساختمان های ناایمن را بر اساس ضوابط انجام می دهد هرچند تخریب منطقه خلازیر که منجر به فوت تعدادی شهروندان شدشد، به پیمانکار داده شده بود.

وی با بیان اینکه برخی فیلم ها تقطیع کرده و منتشر می کنند، گفت: ما در موضوع تخریب، ضوابط معینی داریم و کاملا بر اساس ضوابط تخریب کار را انجام می دهیم. ما تقریبا یک روز در میان در سطح شهر تخریب داریم.

شهردار تهران به ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه خلازیر نیز اشاره کرد و افزود: در این منطقه حدود ۱۸۰ مورد وجود دارد که خودشان نیز به خراب کردن آنان اقدام کرده اند.

وی ساخت و ساز غیرمجاز را معلول حاشیه نشینی دانست و اظهار داشت: این ساخت و سازها از سالهای قبل انجام شده و نزدیک به ۶ هزار پلاک ساخته شده که بالغ بر ۹۰ درصد آن غیرقانونی است.

زاکانی با بیان اینکه از سال گذشته و از زمان فتنه و آشوب هایی که در تهران صورت گرفت در این منطقه ساخت و ساز غیر قانونی تشدید شد و اصلا نظارت معنایی ندارد، افزود: این ساخت و سازها هیچکدام پروانه ندارند.

شهردار تهران با بیان اینکه سه ضلعی شهرداری، نیروی انتظامی و قوه قضاییه از ساخت و ساز غیر مجاز ممانعت می کند، افزود: سال گذشته فراجا درگیر شهر تهران بود و دستگاه قضایی هم به متهمان و مشکلات رسیدگی می کرد. ما نیز به دنبال جمع کردن آشوبگری‌ها بودیم.

زاکانی با بیان اینکه اقدام شهرداری برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه سبب شده تا از ابتدای امسال حدود ۷۰ نفر از همکاران شهرداری مجروح شوند، تاکید کرد: اگر شهرداری راساً ورود کرده و جلوی ساخت و ساز را بگیرد، درگیری ایجاد می شود و بنابراین باید دستگاه انتظامی از ما حمایت کند.

وی به تفاهم صورت گرفته با فراجا برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد که به دنبال آن تخریب ساختمان های ناایمن که هیچ ضوابطی ندارند، آغاز شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه تا دی ماه پارسال هیچ ضابطه ای برای ساخت وساز در خلازیر وجود نداشت، افزود: ما در کمیسیون ماده ۵ ساخت و ساز در این منطقه را ضابطه مند کردیم و اکنون ساختمان‌هایی که با ضابطه تعیین شده همخوانی داشته باشند می توانند در این منطقه بمانند و بقیه باید تخریب شوند.

زیرساخت‌ ها برای برقی‌ شدن حمل و نقل تهران در حال آماده‌ سازی است