دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در شمال شهر تهران

سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در پی وقوع یک فقره کلاهبرداری در شمال شهر تهران و وصول شکایت شاکی، موضوع رسیدگی به این پرونده در اختیار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پایگاه هشتم بلافاصله با تحقیق از شاکی دریافتند؛ اواسط مردادماه سال جاری فردی برای خرید یک تابلو فرش به قیمت ۴۲ میلیون تومان نزد شاکی رفته و پس از توافق، با ارائه رسید جعلی واریز به مبلغ ۴۲ میلیون تومان، تابلوی فرش را خریداری و تحویل گرفته و سپس متواری می‌شود. در همین حین شاکی متوجه می‌شود که پیامک بانکی برای او ارسال نشده و موضوع را به پایگاه هشتم پلیس آگاهی اعلام می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان با استفاده از روش‌های میدانی و اطلاعاتی موفق شدند هویت و مخفیگاه کلاهبردار را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی انتقال دهند.

سردار گودرزی با بیان اینکه متهم سابقه دار بوده است، عنوان کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه ابتدا منکر سرقت شده و از عدم واریز وجه به حساب شاکی اظهار بی اطلاعی کرده، اما متهم در ادامه با توجه به تیزبینی کارآگاهان ناگزیر لب به اعتراف گشود و اعلام کرد با استفاده از روش کلاهبرداری، رسید جعلی چاپ کرده و پس از اعتماد شاکی سریعا اموال را گرفته و متواری شده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان با اشاره به اینکه متهم تاکنون ۸ فقره سابقه کلاهبرداری نیز داشته است، خاطرنشان کرد: متهم با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، برای شناسایی سایر شکات و دیگر جرائم در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در شمال شهر تهران